אביב אלוש בשיעור קצר על שלושת השבועות: "שייכות לעם ישראל"

הזמר והשחקן הידוע בקרבתו לדת, הסביר מעט על ימי בין המצרים וחשף מדוע הוא צם בי"ז בתמוז, צום שרבים נוטים להקל ולדלג עליו. "רוצה לחוות ולהרגיש את שלושת השבועות הקרובים עד לתשעה באב במקומות והרבדים הכי עמוקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 10:33 יח בתמוז התשפא

אביב אלוש בשיעור קצר על שלושת השבועות: "שייכות לעם ישראל"
אביב אלוש, צילום: צילום מסך

אתמול (א') חל צום י"ז בתמוז הפותח את שלושת השבועות בהם נהג עם ישראל מנהגי אבלות שיסתיימו לאחר צום תשעה באב. ידוע הוא כי צום י"ז בתמוז קל יותר מתשעה באב וכי יש מי שמקל ולא צם בו, או רק את חלקו. הזמר והשחקן המצליח אביב אלוש, באופן לא מפתיע צם אתמול ואף הסביר למעריציו באינסטגרם, מדוע הוא מציין את הצום וימי בין המצרים. 

"י"ז בתמוז - מה לנו ולזה?", פתח את הפוסט בחשבון האינסטגרם שלו. "מה עשיתי רע למישהו שגם צריך לצום? חלאס עם זה כבר בואו נתקדם מכל התאריכים והארועים הטראגיים שקרו לנו בעבר, זה כזה רחוק מאיתנו ובכללי לא מבין את העניין של לחפור בכאב? זה מעייף. מבחינתי ימי בין המיצרים זה בסה"כ הימים שיש בהם מתקפת מדוזות בים, זה הכל...".

אלוש כתב את התחושה שרבים מהדתיים מרגישים. "החורבן ותשעה באב עם כל הצער זה הכי דארקנס ומבאס את הימים היפים של הקיץ...". אבל אלוש הסביר מיד את הקשר לתקופתנו: "אלו אותם קולות שבאים אלינו בעוצמה ובאלגנטיות ממכרת שכל מטרתם זה לנתק את הרצף, לנתק אותנו מהשרשרת כדי שנרגיש לא שייכים".

לסיום שיתף השחקן את הסיבה בגינה הוא בחר לצום. "כמובן שאני צם עכשיו ורוצה לחוות ולהרגיש את שלושת השבועות הקרובים עד לתשעה באב במקומות והרבדים הכי עמוקים של הנפש שלי... וככל שהחיבור וההזדהות יהיו יותר כנים ואמיתיים ככה יהיה אפשר לפגוש את עצמנו בנקודה הכי שורשית שהיא - השייכות לעם ישראל. וזו אחת מהסיבות שאני ועוד מיליוני יהודים ברחבי העולם צמים עכשיו ולא שוברים את הרצף ומתפללים על כל עם ישראל באשר הוא על שלל גווניו".