השף אביב משה מתחזק: "העולם הכשר פתח לי את הראש מחדש"

אחד השפים המוכרים ואהובים בישראל, מתייחס לפתיחת מסעדת השף הכשרה "מארי" בנתניה: "הבישול במסעדה כשרה הופך אותי להרבה יותר יצירתי", ומספר על תהליך ההתחזקות: "לא הפסקתי להניח תפילין מילדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/22 13:58 כ בניסן התשפב

השף אביב משה מתחזק: "העולם הכשר פתח לי את הראש מחדש"
מסעדת שף כשרה, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

השף אביב משה נחשב לאחד השפים האהובים והמוכרים בישראל, כאשר לאחרונה פתח סוף סוף מסעדת שף כשרה, "מארי" בנתניה, רבים מלקוחותיו שמחו על הצעד הלא ברור מאליו. בריאיון לרז שכניק בידיעות אחרונות הוא מספר הוביל אותו לפתוח את המסעדה הכשרה שנמצאת בקומה ה-15 של מלון וורט, עם 900 מטרים, מטבח פתוח של 360 מעלות וארבעה ברים.

"עבדתי במסעדה בירושלים בתחילת דרכי 'הנביאים 54' שהייתה כשרה - אבל תמיד היה לי חלום לפתוח מסעדת שף כשרה, ולאורך השנים עצרו אותי אנשים ברחוב ואמרו לי 'אנחנו רוצים לאכול אצלך אבל לא יכולים'. אז עכשיו אפשר. 

איפה אתה מוותר בבישול מטעמי כשרות?

אני לא חושב ש'מוותר' זו מילה נכונה. הבישול במסעדה כשרה הופך אותי להרבה יותר יצירתי. אני מכיר יותר חומרי גלם למשל. יש הרבה נוחות בהתבססות על חמאה ושמנת, הרי כל דבר יהיה יותר טעים ככה  - אבל כשאין, אתה עובר להשתמש יותר בשמן זית או בירקות, העולם הכשר פתח לי את הראש מחדש".

אשתך מפרסמת פוסטים על הדלקת נרות שבת, את פותח מסעדת שף כשרה, אפשר להבין מזה שאתה בתהליך התחזקות?

תמיד הייתי "מתחזק". גדלתי בבית מסורתי, לא הפסקתי להניח תפילין מילדות. יש משהו בדת, כל עוד היא לא קיצונית מדי, שעושה אותי שלו. אני משתדל בשבת לא לעשות דברים שהם יומיומיים, נמנע מהטלפון, ואם אפשר שלא לנסוע, עדיף. אני גם לא מעשן בשבת, כל זה נותן לי הרבה יותר זמן למשפחה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן