מתכוננים לחג מבשלים דגים בחג? כך תימנעו מהדג להידבק לתבנית

לקראת החג המתקרב וההכנות המרובות, הכוללות גם קניות מיוחדות, השף יניב שושן חולק מניסיונו ומסביר מה הדרך הנכונה לתבל את הדגים בלי לפגוע בטעמם, וגם, איזה דג מוצלח ופחות מוכר הוא ממליץ לכם לנסות 

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 13:19 ו בניסן התשפב

מבשלים דגים בחג? כך תימנעו מהדג להידבק לתבנית
צילום: shutterstock

חג האביב המתקרב הוא חגיגה של קולינריה עבור האמיצים שבינינו. למרות התפריט המאתגר שגורם לנו להיפרד למשך שבוע מהחמץ, חשוב לזכור שיש עוד עולם שלם של אפשרויות נהדרות ומתכונים מפתים. בסעודת החג וימי חול המועד מומלץ לשלב גם דגים, שמהווים תחליף חלבון מצוין במנה עיקרית מושקעת וטעימה. 

ארבע דרכים לזהות דג טרי

  • עין מבריקה חלקה ולא שקועה.
  • זימים אדומים ובוהקים.
  • בלחיצה על הדג הוא צריך להיות מוצק ולא רופס.
  • לדג טרי יש ריח של ים ולא ריח דגי.

הדרך הכי טובה לתבל את הדגים הפופולריים 

לדגים טריים וטובים אני אוהב לתת את הבמה לבשר הטוב שלהם, ולכן אעדיף לתבל בעשבי תיבול טריים כמו טימין ואורגנו טרי, בתוספת של שמן זית איכותי ומלח ים. בארוחות חלביות ניתן להוסיף גם חמאה.

צילום: shutterstock

דג "הפתעה" שאתם חייבים לנסות 

דג פארידה הוא דג מדהים ופחות מוכר. זהו דג ים עם טעם עדין ולא חזק מדי. מתאים לכל סגנונות הבישול. ניתן לאכול אותו נא, מטוגן, בתנור, מחבת ועל הגריל הוא נפלא במיוחד.

כך תימנעו מהדג להידבק לתבנית 

בדגים על המנגל אני ממליץ שלא לעטוף בנייר כסף, אלא לרפד את הרשת של הגריל בענפי רוזמרין שעליו אני מניח את הדג וכך הוא לא נדבק ומקבל ארומה מדהימה מהרוזמרין.

צילום: shutterstock

משך בישול הדג לא ארוך מדי 

המלצה לדגי ים מקומיים: איכות הדגה של ישראל מעולה והדגים שיוצאים ממנה הם כאלה שגדלו באופן פראי, ללא התערבות של בני אדם, מה שהופך אותם לאיכותיים ביותר. זמן בישול דג: את הדגים צריך לבשל בחום גבוה ולזמן קצר בין 10 ל-25 דק (תלוי בסוג הדג וגודלו), בטיגון של דג לשים תחילה את הדג על הצד של העור. הקפאת דג טרי: כאשר מקפיאים דג טרי חשוב לעטוף אותו היטב כדי שלא יקבל ריח משאר הדברים שנמצאים במקפיא .יש להפשיר את הדג במקרר בלבד.

הטיפים ניתנו על ידי השף יניב שושן, בעלי ׳יוסף הדייג׳ ובעל עבר עשיר במטבחים המפוארים של ירושלים, עבד בין היתר במלון קינג דיוויד, מסעדת החצר ועוד. יוסף הדייג: רחוב עמק רפאים 42, ירושלים.