בנט ניצח בקרב על ראשות "הבית היהודי"; אורלב יפרוש מהפוליטיקה

נפתלי בנט השיג רוב מוחץ בבחירות לראשות "הבית היהודי": 67% לבנט, 32% לאורלב - מתוך 90% מהקלפיות. זבולון אורלב בירך את בנט והודיע כי יפרוש מהחיים הפוליטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/12 13:00 כא בחשון התשעג

בנט ניצח בקרב על ראשות "הבית היהודי"; אורלב יפרוש מהפוליטיקה

00:50 - בנט נשא נאום ניצחון מול תומכיו בת"א: "משהו חדש התחיל, אם יש מישהו שעדיין חושב שהציונות הדתית סיימה את תפקידה, שהיא לא רלוונטית, היום הזה הוא התשובה שלו. אף מפלגה לא הצליחה להביא מספרים כאלה לקלפי בזמן כל כך קצר. האנשים שהצביעו האמינו שאפשר לשנות. הלילה אנחנו הולכים לישון - ממחר בבוקר, משהו חדש מתחיל".

00:02 - אורלב הודיע על פרישתו מהכנסת: "אני מקבל את התוצאות הדמוקרטיות. כל חיי קיבלתי הכרעות ואני צריך לשמש דוגמא למנהיג גם כשהתוצאה לא טובה עבורו. הבטחתי שלא אשאר בחיים הפוליטיים ואקיים את הבטחתי. אמשיך להיות חבר המפד"ל. אני מודה לכולם על העזרה והסיוע, ומאחל לתנועה הצלחה בדרכה החדשה".

00:00 - מפלגת "האיחוד הלאומי" פרסמה הערב הודעת ברכה לבנט על ניצחונו: ״ברכות חמות לנפתלי בנט על הניצחון. מתפקדי הבית היהודי הצביעו בהמוניהם בעד החתימה של בנט על הסכם האיחוד. כעת זה הזמן להתפנות למשימה האמיתית אותה התחלנו יחד לפני מספר שבועות לקראת איחוד הכוחות בציונות הדתית והמפץ הסרוג שיחזיר את הכיפות הסרוגות חזרה למרכז הבמה הפוליטית".

23:55 - ח"כ זבולון אורלב התקשר לנפתלי בנט ובירך אותו על ניצחונו בקרב לראשות "הבית היהודי". אורלב הודיע כי יפרוש מהחיים הפוליטיים.

23:45 - יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, התקשר לבנט ובירך אותו: "הציבור הכריע. אני מקווה שתצליח לנווט את הספינה האדירה של הציבור הדתי לאומי ואני מתכוון לסייע לך בכך".

23:30 - ח"כ זבולון אורלב ימסור הצהרה לעיתונות בעוד כרבע שעה, במטה שלו ביהוד.

22:50 - רוב הקלפיות שזורמות בשעות האחרונות למטה המרכזי של "הבית היהודי" מעידות על רוב ברור לטובת המתמודד נפתלי בנט, במאבק על ראשות "הבית היהודי". מספירת 53 הקלפיות הראשונות מסתמן רוב של 70% לטובת בנט לעומת 30% לטובת אורלב. בנט יישא נאום ניצחון אחרי חצות, בת"א.

22:00 - הקלפיות נסגרו, תמו הבחירות לראשות "הבית היהודי". התוצאות הסופיות יתפרסמו מחר (ד') בשעה 10:00, במסיבת עיתונאים שתתקיים בתל אביב, לאחר שתסתיים ספירת כל הקולות במעטפות הכפולות.

21:30 - הוועדה דחתה את בקשתו של בנט, הבחירות יינעלו בעוד כחצי שעה.

21:00 - בשל מחדלי ההתנהלות בועדת המפקד, פנה כעת נפתלי בנט בבקשה רשמית לוועדת המפקד להאריך את ההצבעה בשעה.

20:45 - גורם בועדת המפקד מנסה להסביר את מחדל הפריימריז שהותיר מאות סטודנטים ובני ישיבות מבלי יכולת להצביע לראשות המפלגה, וזאת כחלק משורה של רצף תקלות שאפיינו את ההצבעה במהלך היום. "המפקד החל כשורה. כל הקלפיות נפתחו בזמן למעט כמה קלפיות בירושלים שנתקעו בדרך ונפתחו באיחור של כחצי שעה. גם הקלפיות הניידות דלגו בצורה טובה", טוען הגורם בשיחה עם כיפה.

"נוצרו בעיות עם בחורי ישיבות וסטודנטים. בהתאם להחלטת הועדה, רק מי שנרשם מראש יכול היה להצביע מחוץ למקום מגוריו. רק כ-15 ישיבות ומדרשות העבירו רשימות בזמן. רבות אחרות הגישו ברגע האחרון וגם בהן מנסים לטפל", הסביר הגורם, שציין כי מדובר בהליך מורכב שכן "צריך ליצר רשימות אחידות ולהעביר אותן לקלפי נטול הפקס". בועדת המפקד מציינים כי "הכל נרשם ואנחנו מקווים שחלק מהנושאים יטופלו לקראת יום שלישי הבא".

19:40 - מנתונים שהגיעו לידי כיפה, אחוז ההצבעה בשעה זו עומד על כ-40%.

19:15 - מטה נפתלי בנט שיגר עשרות אלפי מסרונים למתפקדי המפלגה, בקריאה "לעשות מאמץ ולבוא להצביע". בנט כתב: "אנחנו בפני מהפכה - להחזיר את הציונות הדתית לעמדת הנהגה, לתפוס פיקוד. אבקש להתאמץ ולבוא להצביע, הקול שלכם יכול להיות ההבדל כדי שמשהו חדש יתחיל. יחד, בעזרת השם, ננצח".

18:20 - מאות תלמידים בישיבות ההסדר לא יכלו להצביע בבחירות לראשות המפלגה בעקבות תקלה קריטית של ועדת המפקד, ביום השיא של הפריימריז. במספר ישיבות הסדר ובהן הישיבה בנצרת עילית, הישיבה בקרני שומרון ומספר ישיבות נוספות במרכז הארץ, לא התאפשר לתלמידים להצביע בקלפי. התלמידים שניסו לפנות אל ועדת המפקד - נתקלו בקווים תפוסים שקרסו מעומס פניות. לדיווח המלא בכיפה.

17:38 - תקלה בועדת המפקד גרמה לכך שרשימות של סטודנטים שביקשו להצביע במוסדות הלימוד שלהם, לא הועברו לידי הקלפיות. עשרות סטודנטים לא יכלו כלל להצביע. מטות המועמדים קראו לסטודנטים להצביע רק אחרי השעה 20:00.

17:05 - נפתלי בנט הצביע בקלפי ברעננה והתקבל בתשואות על ידי פעיליו. בנט אמר לאחר ההצבעה: "כל מי שחשב שהציונות הדתית סיימה את תפקידה ההיסטורי, היום קיבל את התשובה הניצחת: משהו חדש מתחיל בעם ישראל".

17:00 - ח"כ זבולון אורלב הצביע כעת בקלפי הסמוכה לביתו שבשכונת גבעת מרדכי שבירושלים. אורלב אמר לאחר ההצבעה: "אני בטוח היום בנצחוני, מאות פעילי המטה נמצאים בשטח ואין לי ספק כי נתוני ההצבעה הגבוהים יוכיחו כי הציונות הדתית מעדיפה מנהיג אחראי עם ניסיון כי רק הוא יוכל לאחד את הציונות הדתית לסיעה דתית אחת".

16:40 - תמונת מצב ממטה אורלב: בשטח פועלים 600 פעילים בהתנדבות.

16:20 - אורי אורבך הצביע כעת במודיעין, למתמודד נפתלי בנט. אורבך הסביר כי "זהו יום חדש ממנו נצא כולנו מאוחדים למען מדינת ישראל והציונות הדתית".

16:10 - מדיווחים שהגיעו לידי כיפה עולה כי עשרות קלפיות נפתחו באיחור של כחצי שעה עד שעה מעת פתיחת הקלפיות בשעה 15:00. הקלפי בבית המפלגה שברחוב דובנוב בתל אביב נפתחה באיחור של כחצי שעה, כשעשרות מצביעים ממתינים בתור - ללא מקומות ישיבה. חלק מהקלפיות בירושלים, כמו ברחוב אליעזר הגדול וברובע היהודי, התעכבו אף הן. הקלפי בעתניאל איחרה בלמעלה משעה, כשמדובר בקלפי נודדת שאמורה לפעול בעתניאל עד השעה 18:00 בערב.

15:10 - מטה בנט מפעיל בשטח 1,500 מתנדבים, 50 רכבים של מתנדבים אשר מסיעים מצביעים לקלפיות וכמו כן עשרות מתנדבים העסוקים בתליית שלטים וחלוקת פלאיירים.

15:00 - המטה המרכזי של הפריימריז בחולון נתן את ההוראה לפתיחת 168 הקלפיות הפזורות בכל רחבי הארץ. 53,800 המתפקדים ייגשו להצבעה שתתקיים עד השעה 22:00 בלילה ויבחרו בין נפתלי בנט לח"כ זבולון אורלב.

08:00 - המועמדים עצמם יגשו להצביע מעט אחרי מועד פתיחת הקלפיות. אורלב יצביע סמוך למקום מגוריו, בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. לאחר מכן הוא צפוי להמשיך אל מספר מוקדי כוח עיקריים, בסיומם יגיע אל המטה שלו שביהוד. בנט יצביע סמוך לביתו ברעננה - ולאחר מכן ידלג אל גבעת שמואל ופתח תקווה.

מטות המתמודדים עמלו בשבועות האחרונים על ארגון יום הבחירות, כשהמטרה היא להביא את אנשיהם, באמצעות מאות עובדים ומתנדבים, להצבעה בקלפיות. אורלב נהנה מיתרון ברור בקרב מועצות הסניפים ואנשי המפתח. בנט נהנה מתמיכת הצעירים, אוכלוסייה המתאפיינת במוטיבציה גבוהה למעורבות פוליטית. קשה להעריך איך זה יגמר, ברור איך זה מתחיל: הפער בין שני המתמודדים קטן, וההתנהלות הארגונית ביום הבחירות צפויה להכריע את הכף.

(בנט, מאמץ של הרגע האחרון. צילום: יחצ)

שני המתמודדים היו עסוקים אמש עד שעות הלילה במטות הבחירות שלהם, בשיחות עם פעילים ומתפקדים. בנט בחר להודות למי שהתגייס ולסייע לו: "תודה לכל מי שמבין שנגמרו הימים בהם אנו מפלגה קטנה של 2-3 מנדטים, שולית וחלשה. שהגיע הזמן שיספרו אותנו. תודה לכל מי שמאמין שיש לנו משימה גדולה - לקחת אחריות על כל עם ישראל, ולא רק על המגזר. תודה למי שחפץ בפוליטיקה ישרה וערכית של הציונות הדתית. ללא פיצולים, הכפשות ומריבות, אלא באחדות ובשיתוף".

("יום חג למפלגה", אורלב. צילום: מטה אורלב)

אורלב אמר כי זהו "יום חג" וייעץ למתפקדים: "שימו את שמי בקלפי לראשות המפלגה, ובשבוע הבא תוכלו לבחור בבנט ברשימת חברי הכנסת שלנו. אני מאמין באמונה שלמה כי ניסיוני העשיר בכנסת ובממשלה יבטיח את איחוד הציונות הדתית ויבטיח את שמירת זהותה הדתית לאומית של הבית היהודי". מטה אורלב שיגר אמש עשרות אלפי הודעות מוקלטות למתפקדי המפלגה, שקראו לצאת ולהצביע, ביניהם גם השר דניאל הרשקוביץ ויו"ר רשת "צביה", הרב איתן אייזמן.