הרב שמואל אליהו: "צריך לבער את הספרים האלו מן הבית כמו חמץ"

הרב שמואל אליהו מצטרף לרבנים שקראו לא להשתמש בספרי ספרית פיג'מה ואומר: "קצת אומץ. אני קורא לכל הגננות לקחת את הספרים האלה ולזרוק אותם ישר לפח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/16 21:39 ב בטבת התשעז

הרב שמואל אליהו: "צריך לבער את הספרים האלו מן הבית כמו חמץ"
אמיר שימור, צילום: אמיר שימור

רב העיר צפת, וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו מצרף לרב טאו ורב אבינר וקורא לציבור להוציא את הספרים של ספריית פיג'מה מהבית: "אני חושב שהדברים האלה הם סכנה, צריך להוציא אותם מהבית לא להשאיר אותם בבית לרגע אחד".

במענה לשאלת מאזין בתוכנית "חיים כהלכה" ברדיו גלי ישראל בהנחיית יוסי בן עטר אמר הרב אליהו: "הקלקול הזה, של לנסות להתערב בחינוך של עם ישראל באמצעות של כספים של אומות העולם שמנסים להשפיע עלינו ולהרוס את החינוך של הילדים שלנו מבפנים, באמצעות ספרים תמימים כאילו אבל מלאי רעיונות כפירה, צריך לבער אותם מן הבית. פשוט לבער אותם. כמו שמבערים חמץ".

הרב אליהו התייחס בתשובתו גם לספרים שאינם בעייתים בפני עצמם אך הם מכינים את קבלתם של ספרים שיש בהם מסרים לא טובים: "כל ספר שיש בו מסרים כאלה כפרניים, אפילו אם הסיפור הוא מדהים ביופיו ומצויר בצורה מקסימה, אבל המסר רעיל פשוט לבער אותו מן הבית כמו רעל. לא להשאיר בבית, לילדים במיוחד, ספרים שמכילים בתוכם רעל מוסרי. פשוט להוציא ואתם. בסוף הרעל המוסרי פוגע. כמו כל רעל, ומרעל מבשיל זה רעל מסוכן

הרב אליהו הודה כי אינו מכיר את הספרים עצמם אך הדגיש כי אין לנו צורך בייבוא של ערכים שאינם מבוססים על הערכים של עם ישראל: "אני לא מכיר את הספרים האלה, שמעתי מכמה וכמה אנשים שהספרים האלה מכילים בתוכם פגיעה בערכים שהם יבוא מאירופה ובעלי מוסר רקוב. אנחנו לא צריכים ליייבא מוסר רקוב. הפוך לגמרי".

לשאלת המאזין "אם מחייבים את הגננות לקחת את הספרים הללו" ענה הרב:

"אם מתתיהו ובניו היה להם אומץ להילחם ביוונים לגננות אין אומץ להילחם בספרי ילדים? קחו אותם וזרקו אותם לפח. קצת אומץ. אני קורא לכל הגננות לקחת את הספרים האלה ולזרוק אותם ישר לפח.

הניסיון להתערבות בחינוך של עם ישראל הוא לא חדש. כשאתה רואה סדרה ספרים, שכל ספר יש ספרים תמימים כדי לרכוש את האמון, אחר כך באים ספרים עם מסרים מרושעים ומסרי תועבה. אתה צריך לדעת שגם הספר הראשון הוא לא בסדר גם אם הוא עצמו נקי כי הוא מכין אותך לקראת המסרים ומישהו פה משקיע כסף כדי לערער את עם ישראל".

הרב אליהו סיכם ואמר: "יש שנאה כמו של היטלר שרצה להשמיד את עם ישראל, ויש שנאה כמו של אובאמה וקרי שלא סובלים שיש יהודים שמתיישבים בארץ ישראל, ויש שנאה שנועדה לפגוע בערכים של עם ישראל. ודרך הערכים ה'כאילו' הומאניים, דרכם רוצים לקלקל את עם ישראל. הרצון של האנשים לפגוע בערכים של עם ישראל קיים תפקיד צריך לפגוע בכל תוקף. ב"ה זה התגלה בחנוכה ואנחנו זוכים להמשיך במשהו את מעשיהם של מתתיהו ובניו".

נזכיר, כי בסוף שבוע שעבר כתב הרב הראשי, דוד לאו ליו"ר החמ"ד הרב אבי גיסר כי בעקבות קריאתם של הרב אבינר והרב טאו הוא מבקש ממנו לשקול שוב את נושא הכנסת הספרים למערכת החמ"ד.

תגובת 'קרן גרינספון ישראל' לדברים: "ספריית פיג'מה היא תוכנית משותפת לקרן גרינספון ישראל ולמשרד החינוך,ומטרתה לעודד קריאה ושיח בערכים ובמורשת יהודית ישראלית בגן ובבית. התוכנית מתרחקת ממחלוקת, ומשתדלת להתמקד במחבר, במשותף ובמאחד, מתוך כבוד והערכה לכל גווניו של העם היהודי.

הגורם היחיד ששותף לקרן גרינספון בהפעלת התוכנית מהקמתה ועד היום הוא משרד החינוך, הנהלת החמ"ד מלווה את התוכנית מאז הקמתהומוודאת שהחומרים מתאימים לילדי החמ"ד ולילדים רבים המקבלים את הספרים, אלו ספרי הילדים היחידים בבית. קרן גרינספון ישראל וספריית פיג'מה הם גופים עצמאיים שאינם קשורים לתנועה הרפורמית, הקונסרבטיבית, לקרן תל"י, לקרן החדשה לישראל או לכל קרן או זרם אחר".