בעקבות הפרסום בכיפה: הרב לאו מבקש מהרב גיסר לבחון שוב את התכנים בספריית פיג'מה

לאחר שכבר ברר מולו את נושא ספריית פיג'מה, פונה שוב הרב הראשי, דוד לאו ליו"ר החמ"ד המאשרים את הספרים, ומבקש ממנו לבחון את הנושא שוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/16 17:05 כט בכסלו התשעז

בעקבות הפרסום בכיפה: הרב לאו מבקש מהרב גיסר לבחון שוב את התכנים בספריית פיג'מה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

(צילום: )


הרב לאו מעדכן את עמדתו לגבי ספריית פיג'מה: השבוע פרסמנו כי הרב לאו ענה לחבר מועצת העיר הרצליה אלעד צדיקוב שפנה אליו לגבי התכנים של ספריית פיג'מה, כי שוחח עם הרב אבי גיסר, יו"ר החמ"ד ו-"לדבריו כל חומר לימודי המופץ ברשת החינוך הממלכתי-דתי עובר את הביקורת שלו ושל רבני החמ"ד. הם לא מאשרים להכניס שום מידע ותכנית לימודים שאינם תואמים את המסורת היהודית השורשית. מדברי הרב גיסר עולה שהוא אינו משתף פעולה עם היהדות 'הפלורליסטית' כלל".

בעקבות הפרסום בכיפה של מכתבם של הרב שלמה אבינר והרב צבי טאו על האיסור להכניס את ספרי ספריית פיג'מה, שלח הרב לאו מכתב לרב גיסר ובו הוא כותב כי בעקבות גילוי הדעת של הרבנים הוא מבקש מהרב גיסר לבחון שוב את התכנים של הספרים: "אני פונה אליך לשקול פעם נוספת את הנושא. האם פנייה למקורות אלו אינו בגדר של חציבת "בורות נשברים אשר לא יכילו המים" ואין מים אלא תורה".

"לכאורה", כותב הרב הראשי, "הגופים שעומדים אחר הוצאה זו מערערים אחר זכות קיומה היהודי של מדינת ישראל ואינם מאמינים לא בשכר ועונש ולא בתורה מהשמיים".

תגובת קרן גרינספון ישראל: ספריית פיג'מה היא תוכנית משותפת לקרן גרינספון ישראל ולמשרד החינוך,ומטרתה לעודד קריאה ושיח בערכים ובמורשת יהודית ישראלית בגן ובבית. התוכנית מתרחקת ממחלוקת, ומשתדלת להתמקד במחבר, במשותף ובמאחד, מתוך כבוד והערכה לכל גווניו של העם היהודי.

הגורם היחיד ששותף לקרן גרינספון בהפעלת התוכנית מהקמתה ועד היום הוא משרד החינוך, הנהלת החמ"ד מלווה את התוכנית מאז הקמתהומוודאת שהחומרים מתאימים לילדי החמ"ד ולילדים רבים המקבלים את הספרים, אלו ספרי הילדים היחידים בבית. קרן גרינספון ישראל וספריית פיג'מה הם גופים עצמאיים שאינם קשורים לתנועה הרפורמית, הקונסרבטיבית, לקרן תל"י, לקרן החדשה לישראל או לכל קרן או זרם אחר.