רבני בית הלל: צריך בדק בית במערכת החינוך של הציונות הדתית

ארגון רבני בית הלל התייחס לריקוד הסכינים והאשים את מערכת החינוך הדתית באחריות לתופעה. "יש לערוך בדק בית יסודי, ועל מערכת החינוך הדתית לוודא שהיא נותנת את המקום הראוי לאהבת האדם"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/12/15 09:18 טו בטבת התשעו

רבני בית הלל: צריך בדק בית במערכת החינוך של הציונות הדתית
צילום מסך, ערוץ10, צילום: צילום מסך, ערוץ10

סרטון החתונה של נוער הגבעות מסרב לרדת מעל סדר היום הציבורי והתופעה ממשיכה לעורר תגובות והדים רבים.

ארגון רבני בית הלל התייחס הבוקר (א') לסרטון החתונה. לדברי רבני ורבניות הארגון, "כמו רבים בציבור הישראלי הזדעזענו משירי הנקמה בריקודי החתונה המכוערים שנחשפו בתקשורת. התוספת המחרידה של כלי נשק קרים וחמים שנראו בתמונות, יחד עם חגיגת המוות שהוצגה שם, מחייבת, לדעתנו, מהלך חינוכי עמוק. כצעד ראשון וסמלי, אנו פונים לרבנים ולמחנכים למנוע בכל יכולתם את שירי הנקמה במקומותינו גם אם מקורם בפסוקי התנ"ך".

בבית הלל מאשימים את מערכת החינוך הדתית בתופעה ואומרים כי "בהמשך יש לערוך בדק בית יסודי, ועל מערכת החינוך הדתית לוודא שהיא נותנת את המקום הראוי לאהבת האדם - כל אדם - לרגישות לזולת, לחמלה, לכמיהה לשלום, לכבודו של כל בעל צלם א-להים, להכרת תרבויות אחרות; ולחנך לצדק חברתי, לשאיפה לאחדות ולערבות הדדית".

עוד בנושא:

לדבריהם, "על מערכת החינוך הדתית בכל רבדיה לעמוד דום מול הסרטון הנורא הזה ולבדוק אלו תחומים עליה לחזק ולהעמיק, כדי שבוגריה יביאו בחשבון מערכת עשירה של שיקולים כאשר הם בוחנים את צעדיהם, ולעולם לא יעלה על דעתם להיגרר למעגל המקדש את המוות, השנאה ואת הנקמה. את הטיפול באויב נפקיד בידי זרועות הביטחון; ועלינו להידבק בתורת ה' שדרכיה נועם וכל נתיבותיה שלום".

כזכור, בסרטון החתונה נראו בני נוער רוקדים לצלילי השיר 'זכרני נא' כשהם מנופפים בנשקים ואחד מהם אף דקר את תמונתו של התינוק עלי דוואבשא שנהרג בשריפה בכפר דומא. משפחת החתן טוענת כי הם אינם מכירים חלק גדול מהנערים ולטענתם אף אחד אינו מכיר את הנער חבוש הברדס שדוקר את תמונת התינוק.

יצוין, כי השיר מנוגן ברוב חתונות המגזר הדתי לאומי ב-15 השנה האחרונות והטענות עלו רק לנוכח ריקודי הסכינים שגם הם תופעה ישנה עליה נכתב כבר בשנת 2002 אך הן לא זכו לתשומת הלב הציבורית כפי שהן זוכות עכשיו לאחר המקרה בדומא.