פריימריז הבית היהודי: ההצבעה הסתיימה עם 57 אחוזי הצבעה

פריימריז הבית היהודי הסתיים עם 57% אחוזי הצבעה. צפו בתמונות, בסרטונים ובדיווחים מהיום שעבר. התוצאות - לפנות בוקר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/15 22:00 כג בטבת התשעה

פריימריז הבית היהודי: ההצבעה הסתיימה עם 57 אחוזי הצבעה
לשכת הרב דרוקמן, צילום: לשכת הרב דרוקמן

22:00: עדכון אחרון

קלפיות הבית היהודי נסגרו בשעה 22:00, וכך הגיע יום הפריימריז לסיומו. בשעות הקרובות יספרו חברי ועדת הבחירות של הבית היהודי את אלפי הקולות של המצביעים שיגיעו באופן ממוחשב מרחבי הארץ אל המחשבים במלון קראון פלאזה בירושלים, שם נמצא מתחם הקלפיות המרכז. בסך הכל הצביעו כ-57% מהמתפקדים. לקראת הבוקר יתברר מיהם המועמדים שיוצבו במקומות ריאליים, ומי יידחק למקום לא ריאלי ברשימה.

בסך הכל יום הבחירות עבר כסדרו, ולמעט אירועים נקודתיים הקלפיות עבדו באופן סדיר ורציף לאורך שעות פעילותן. המועמדים השונים הסתובבו בקלפיות ברחבי הארץ וניסו לשכנע מתלבטים להצביע עבורם.

כך תיראה הרשימה: מקום ראשון - יו"ר, מקום שני - אורי אריאל, מקום שלישי - שריון של היו"ר. מקום רביעי - הבטחת ייצוג לאשה, מקום חמישי - פתוח, מקום שישי - שריון של היו"ר, מקום שביעי - פתוח, מקום שמיני - הבטחת ייצוג לאשה, מקום תשיעי - בצלאל סמוטריץ', מקום עשירי - מועמד של מרכז המפלגה, מקום 11 - שריון יו"ר , מקום 12 - הבטחת ייצוג לאשה, מקום 13 - פתוח, מקום 14 - אורית סטרוק, מקום 15 - פתוח, מקום 16 - שריון יו"ר, מקום 17 - הבטחת ייצוג לאשה, מקום 18 - זבולון כלפה, מקום 19 - פתוח, מקום 20 - פתוח. בשבוע שעבר שוריין ברשימה ינון מגל, שכפי הנראה ישוריין במקום השלישי.

רגע לפני סיום ההצבעה, הגיע סבו בן ה-100 של סגן שר החינוך אבי וורצמן להצביע עבור נכדו:

(צילום: דוברות)

21:50: רגעי הצבעה אחרונים. עד עתה הצביעו 55% ממתפקדי הבית היהודי

21:14: 51% ממתפקדי הבית היהודי הצביעו בפריימריז עד שעות אלו.

20:30: אחד המועמדים המובילים בפריימריז, רונן שובל, עזב את המצביעים ואת הפעילים לטובת משימה חשובה לא פחות: אישתו, חמוטל, נמצאת בחדר לידה.

(צילום: פלאש 90)

19:30: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, הגיע להצביע בפריימריז הבית היהודי ביישוב מרכז שפירא שם הוא מתגורר. למרות הפצרותינו, סירבו בלשכתו לספר מהי השביעיה הסודית שלו.

תמונות בלעדיות לכיפה:

19:28: אחוזי ההצבעה עומדים על 37%

18:54: האחוזים נעים בעצלתיים. שלוש שעות לתום הפריימריז, 31% מהמתפקדים הצביעו ברחבי הארץ. עם זאת, ישנם דיווחים על עומסים בקלפיות ברחבי הארץ כך שייתכן שהמספר יזנק בהמשך.

18:10: נכון לשעה זו 24% מהמתפקדים הצביעו בקלפיות הפזורות ברחבי הארץ.

(צילום: דוברות)

(צילום: דובורת)

(צילום: דוברות)



18:00: לקלפי המרכזית במלון קראון פלאזה בירושלים הגיעה כלה ביום חתונתה, להצביע לדבריה בעד יהודית שילת. צפו

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/11420153350.mp4[/embed]

17:00: נכון לשעה זו הצביעו בפריימריז הבית היהודי 17%. הקלפיות פועלון כסדרן למעט מקומות ספציפיים. כל הקלפיות נפתחו בשעה 15:00, למעט תשע קלפיות שנפתחו בשעה 10:00. ההצבעה תמשך עד 22:00.

16:40: בעקבות תקלה טכנית התעכבה בשעה פתיחת הקלפי בשדה אליהו. תורים ארוכים של מצביעי הקיבוץ הדתי השתרכו והמתינו בסבלנות לפתיחתה.
זיו כרמל, תומך של נחמיה רפל, מטירת צבי מספר: "אוטובוסים רבים של מצביעים מאזור עמק המעיינות הגיעו במיוחד על מנת להצביע בקלפי של שדה אליהו. התקלה נפתרה לאחר כשעה, ממש לפני שהמצביעים התייאשו ושבו לבתיהם."
נחמיה רפל,המתמודד בבחירות בבית היהודי, הגיע לקלפי בשעת התקלה ווידא כי התקלה תוקנה ורק לאחר מכן המשיך לכוון טבריה, בסיבוב יום הבחירות: "התגובה המהירה של מטה המפלגה מנעה מפח נפש של עשרות רבות של מצביעים מהסביבה".

15:17 בשעות אלו נפתחות קלפיות נוספות ברחבי הארץ. עד עתה נרשמו אחוזי הצבעה מזעריים, אך זאת מכיוון שרוב רובן של הקלפיות עדיין לא נפתחו. עד הערב צפויים עשרות אחוזי הצבעה למועמדים השונים.

(צילום: דוברות)

ויש מי שמממש קצת מוקדם את זכותו להצביע:

(צילום: דוידי בן ציון)

(צילום: דוידי בן ציון)

14:40

סלומינסקי מצביע, יוגב מתפלל בישיבת מרכז הרב.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/114201549219.mp4[/embed]

(צילום: דוברות)

12:27: תיעוד: המועמדים מסתובבים בקלפיות

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/114201548640.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/114201513476.mp4[/embed]

(צילום: דוברות)

(צילום: דוברות)



12:13: מזכ"ל שלום עכשיו בטוויטר: "בנט בלחץ, לא סתם הוא תוקף את העבודה ומדבר על עצמו כמפלגת שלטון. הוא מבין שמאבק ליכוד-עבודה על ראשות הממשלה מחזק את שתיהן ומפלגתו יכולה להנזק".

12:10:

בנט בעת הצבעתו בקלפי במלון קראון פלאזה בירושלים: הבחירות הקרובות תהיינה בין המחנה של המתנצלים לבין אלה שגאים להיות ישראלים יהודים וממש ממש לא מתנצלים על זה".

צפו ביציאתו מהפרגוד, אותה תיאר העיתונאי ידידיה מאיר "זה לא נראה כמו סרט החתונה של נפתלי וגילת יוצאים מחדר ייחוד?"

[embed]https://www.facebook.com/video.php?v=10153086437486385&set=vb.696471384&type=2&theater[/embed]

"לפני שנתיים היינו מפלגה קטנה עם 3 מנדטים בשולי הפוליטיקה הישראלית. היום אנחנו המפלגה השנייה בגודלה במספר החברים במדינת ישראל", אמר בנט. "משהו גדול קורה בבית היהודי. הבית היהודי פתח את שעריו לכל עם ישראל, לדתיים, חילוניים, חרדים ותיקים, עולים וכן גם לדרוזים ואפילו למוסלמים ציונים- ואנחנו גאים בזה. הבחירות הקרובות תהיינה בין המחנה של המתנצלים לבין אלה שגאים להיות ישראלים יהודים וממש ממש לא מתנצלים על זה".

11:15: מינגלינג בדרך לקלפי. המועמדים לבית היהודי אוספים קולות בשטח, תיעוד מצולם:

(צילום: דוברות שולי מועלם)

(צילום: דוברות)

(צילום: דוברות)

(צילום: עמיעד טאוב)

(צילום: דוברות)



(צילום: דוברות)

10:40: הרב יצחק לוי, שר החינוך ויו"ר המפד"ל לשעבר, קורא למתפקדי הבית היהודי לתמוך היום באביחי בוארון בבחירות לפריימריס: "הבחירה בך תועיל לעם ישראל, להתיישבות ולפריפריה. אני קורא לתת 2 נקודות לאביחי שבוודאי ישרת את הציבור נאמנה כפי שעשה עד כה בפעילותו הציבורית הענפה לטובת הכלל".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=nzV88nQkJ84[/embed]

10:30: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, סגן השר אלי בן דהן וח"כ שולי מועלם הגיעו למלון קראון פלאז'ה בירושלים להצביע בפריימריז.

10:12: הגמלאים מתגייסים לעזרתו של אורי אורבך. במקביל למתנדבים הצעירים, הגיעו למטה הפריימריז של אורבך גם גמלאים, שמבקשים לסייע לו.

(צילום: מטה אורי אורבך)

10:00: לאחר העתירה: פריימריז הבית היהודי נפתח. בנט יצביע בדקות הקרובות במלון קראון פלאזה בירושלים.

9:40: בית המשפט פסל את העתירה אותה הגיש אייל בר לב. הבחירות המקדימות לבית היהודי יתקיימו כסדרן

7:00

אם לא יקרה משהו יוצא דופן, בית המשפט יפסול את העתירה אותה הגיש המתמודד עו"ד אייל בר לב נגד קיום הפריימריז, ולאחר הסערות, הוויכוחים הפומביים והדיונים האינטנסיביים, יצביעו היום 77 אלף מתפקדי הבית היהודי על זהות המועמדים אותם הם רוצים לראות בכנסת הבאה.

החל מהשעה 10:00 בבוקר יפתחו חלק מהקלפיות ברחבי הארץ, אך רובם יעבדו במתכונת חצי יומית, החל משעות אחר הצהריים. ברחבי הארץ יפרסו 260 קלפיות בקרוב ל-120 אתרים ברחבי הארץ.

בסך הכל הגישו את מועמדותם 42 מועמדים לרשימה לכנסת, מתוכם חמישה מתמודדים על המקום העשירי ברשימה - אותו בוחר מרכז המפלגה. 11 מתוך המועמדים הם נשים, שני דרוזים וערביה אחת.

ההצבעה תיעשה בשיטה ידנית, באמצעות שני פתקים: פתק ליו"ר ופתק לרשימה, בה צריך יהיה לסמן שבעה שמות: 3 שמות שיקבלו 2 נקודות ו- 4 שמות שיקבלו נקודה אחת. חברי המרכז יקבלו גם פתק שלישי לבחור את המקום העשירי.

בשעה עשר בלילה יסגרו הקלפיות, והן יספרו בנוכחות משקיפים של המועמדים השונים. לאחר מספר שעות, יוודעו התוצאות, ורשימת הבית היהודי תיסגר באופן רשמי, זאת למעט שריוניו של בנט, לקראת הבחירות הכלליות לכנסת ה-20.

כך תיראה הרשימה: מקום ראשון - יו"ר, מקום שני - אורי אריאל, מקום שלישי - שריון של היו"ר. מקום רביעי - הבטחת ייצוג לאשה, מקום חמישי - פתוח, מקום שישי - שריון של היו"ר, מקום שביעי - פתוח, מקום שמיני - הבטחת ייצוג לאשה, מקום תשיעי - בצלאל סמוטריץ', מקום עשירי - מועמד של מרכז המפלגה, מקום 11 - שריון יו"ר , מקום 12 - הבטחת ייצוג לאשה, מקום 13 - פתוח, מקום 14 - אורית סטרוק, מקום 15 - פתוח, מקום 16 - שריון יו"ר, מקום 17 - הבטחת ייצוג לאשה, מקום 18 - זבולון כלפה, מקום 19 - פתוח, מקום 20 - פתוח. בשבוע שעבר שוריין ברשימה ינון מגל, שכפי הנראה ישוריין במקום השלישי

לרשימת הקלפיות המלאה

להלן רשימת המתמודדים:

שם המועמד

ליו"ר המפלגה

שמעון אור

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט

לרשימה לכנסת

שמעון אור

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך

אברהם אזולאי

שרה אליאש

יאיר אנסבכר

אביחי בוארון

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן

עמרם בן דוד

אורי בנק

חגית גיבור

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין

סמנכ"ל הסברה במועצת יש"ע יגאל דילמוני

ד"ר דורון דנינו

סגן שר החינוך אבי וורצמן

אנט חאסכייה

גסוב חסון

רוני חסון

ח"כ מוטי יוגב

פרופ' אשר כהן

בתיה כהנא דרור

חני לוז

ח"כ שולי מועלם-רפאלי

חיים מיכליס

משה סלומון

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי

עו"ד יוסי פוקס

רז קיל

ד"ר ענת רוט

סופיה רון מוריה

תא"ל (מיל') הרב אביחי רונצקי

שמעון ריקלין

נחמיה רפל

ד"ר רונן שובל

זאב שוורץ

הרבנית יהודית שילת

עקיבא שמואלי

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד

מועמדים למקום 10

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך

איל בר לב

דני בשארי

עמיעד טאוב

חגית משה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן