בית המשפט הטיל צו מניעה זמני לקיום פריימריז הבית היהודי

עו"ד אייל בר לב, המתמודד על המקום העשירי בבית היהודי, הוציא צו מניעה לקיום הפריימריז בחשד לזיופים. דיון בעתירה יתקיים מחר ב-8:00 בבוקר בבית המשפט המחוזי בלוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/01/15 20:07 כב בטבת התשעה

בית המשפט הטיל צו מניעה זמני לקיום פריימריז הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

דרמה בבית היהודי. בית המשפט המחוזי בלוד הוציא צו מניעה, לבקשת עו"ד אייל בר לב, המתמודד על המקום העשירי בבית היהודי, על קיום הפריימריז מחר בבוקר.

מחר בשעה 10:00 אמורות להיפתח הקלפיות בפריימריז הבית היהודי, אך הערב הוצא צו מניעה נגד קיום הפריימריז, דבר המעמיד את כל יום הבחירות בספק.

לבית המשפט הוגשה בקשה למתן צו מניעה זמני בנוגע לבדיקת חשד כי הבית היהודי לא מקיים בחירות דמוקרטיות. למרות קיום הפריימריז מחר בבוקר.

על פי הטענות הרשמיות של עו"ד בר לב המטרה הינה "לוודא קיום בחירות דמוקרטיות חשאיות והוגנות", כשכפי הנראה מדובר על מחאה נגד נהלים שיצאו בתחילת השבוע, ביניהם ביטול המשקיפים בעת ספירת הקולות. עם זאת, הבית היהודי הודיע זה מכבר כי נוהל זה בוטל, ויתאפשרו הצבת משקיפים בקלפיות. בדרישה שהובאה לבית המשפט נכתב כי "בגין הדחיפות שבעניין, ובגין החשיבות העליונה של הליך בחירות דמוקרטי, מבוקש ליתן צו מניעה זמני".

בצעד מפתיע הבקשה אושרה. “ניתן בזאת צו ארעי האוסר את קיום הפריימריז וזאת עד למתן החלטה אחרת", נכתב בהחלטה.

דיון בנוגע לעתירה יתקיים מחר בשעה 8:00, ואם הוא אכן יתקבל, ייתכן שלא יתקיימו פריימריז מחר. עם זאת, יש לסייג ולומר כי רק במקרה קיצוני הפריימריז יבוטלו או יידחו.