הרשקוביץ מסביר: הבאתי מאות אישורי בנייה ליו"ש

השר דניאל הרשקוביץ מנמק מדוע החליט להימנע מהצבעה על "חוק ההסדרה", חרף התחייבותו להצביע בעד החוק. "הפסדנו בקרב אך נמשיך להילחם למען ההתיישבות", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/06/12 16:48 טז בסיון התשעב

הרשקוביץ מסביר: הבאתי מאות אישורי בנייה ליו"ש
כיפה, צילום: כיפה

השר דניאל הרשקוביץ, שהחליט ברגע האחרון להימנע היום (ד') מהצבעה על "חוק ההסדרה" שהובא לאישור מליאת הכנסת, חרף התחייבות קודמת שמסר בעצמו לכיפה, מסביר את הצעד שנקט וטוען כי ההחלטה שקיבל היום הייתה "הפסד בקרב אך המשך מלחמה למען ההתיישבות".

המאבק למען גבעת האולפנה - סיקור מיוחד בכיפה:

בימים האחרונים ניהל הרשקוביץ דיונים רבים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שניסה לשכנע אותו להתנגד לחוק. הרשקוביץ סירב להצביע נגד החוק ורק היום החליט להיעדר מההצבעה, בין השאר לאחר שפנו עליו כמה מראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון וביקשו ממנו לא לגרום לפרישת "הבית היהודי" מהממשלה, ולאחר שנוכח כי המאבק על אישור החוק הוכרע.

במהלך השיחות שניהל עם ראש הממשלה, דרש השר הרשקוביץ מנתניהו להוכיח את נאמנות הממשלה להתיישבות במעשים ולא בדיבורים. הוא דרש מראש הממשלה להפקיע את סמכויות שר הביטחון ביהודה ושומרון ולהקים ועדת שרים שבה הרשקוביץ עצמו יהיה חבר. כמו כן דרש להוציא מיידית אישורי בניה ליישובים ביהודה ושומרון, ולאור זאת יוצאו בשבוע הקרוב מאות היתרי בניה חדשים באפרת ובקרני שומרון.

"הפסדנו בקרב, אבל אנו ממשיכים את המלחמה למען ההתיישבות", הסביר הרשקוביץ לכיפה, "לא נשחק לידי 'שלום עכשיו' ונמשיך להיאבק על ההתיישבות מהמקום בו מתקבלות ההכרעות, כי אין אלטרנטיבה של ממשלה ימנית יותר מזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן