תושבי גבעת האולפנה: מתביישים בהרשקוביץ, תקע לנו סכין בגב

הראל כהן, תושב שכונת גבעת האולפנה, אמר לכיפה בעקבות היעדרות השר דניאל הרשקוביץ מההצבעה על "חוק ההסדרה": "אני ומשפחתי מתביישים בו, הוא אפילו לא היה מסוגל להסתכל לנו בעיניים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/06/12 14:54 טז בסיון התשעב

תושבי גבעת האולפנה: מתביישים בהרשקוביץ, תקע לנו סכין בגב
עדי, צילום: עדי

בשכונת גבעת האולפנה בבית אל קיבלו היום (ד') בזעם את החלטתו של השר דניאל הרשקוביץ להיעדר מההצבעה על "חוק ההסדרה" במליאת הכנסת.

המאבק למען גבעת האולפנה - סיקור מיוחד בכיפה:
הרב רוזן: פרשת גוש קטיף חוזרת על עצמה בגבעת האולפנה
הרשקוביץ התקפל ונעדר מההצבעה על "חוק ההסדרה"
אורלב: הריסת גבעת האולפנה היא הגט בין "הבית היהודי" ל"ליכוד"
המפלגות שלנו לא מסוגלות להציל את גבעת האולפנה

הראל כהן, תושב שכונת גבעת האולפנה וממובילי המאבק למען הצלתה, המשמש גם כדוברו של ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, אמר לכיפה כי "אני ומשפחתי מתביישים באיש שסעד בביתי ולא היה יכול אפילו לעמוד במליאה ולהביט בעינינו בשעה שסובב את הסכין בגבו".

גם ח"כ מיכאל בן ארי מתח ביקורת על החלטתו של השר הרשקוביץ באומרו כי "הגיע הזמן שהימין יתפקח ויפנים שאי אפשר לסמוך על שרי הליכוד, ליברמן ואפילו הרשקוביץ. הם תקעו סכין בגב ונתנו רוח גבית לנתניהו להחריב ולחנוק את ההתיישבות".

מנגד, הרב חיים נבון דווקא תמך בהחלטתו של השר הרשקוביץ באומרו כי "לא היה שום סיכוי שהחוק יעבור. לכן צדק השר הרשקוביץ כאשר נעדר מההצבעה. מה היינו מרוויחים אם היה מצביע בעד החוק ומפוטר? בקואליציית הענק של נתניהו, פרישתה של מפלגונת עם 3 ח"כים לא הייתה עושה עליו שום רושם. רק עלינו".

לטענת הרב נבון, "עכשיו יעשו להרשקוביץ את המוות. כי בזה אנחנו מומחים. אנחנו מצפים מהמנהיגים הפוליטיים שלנו שיהיו אידיאליסטים תמימים כמו חנה סנש וגם פוליטיקאים ממולחים כמו חיים רמון. אבל זהו, שזה לא הולך ביחד. פוליטיקאים צריכים לעשות פוליטיקה. אנחנו מצפים מהם להתנהג כמו קומונרים בבני עקיבא, ואחר כך מתפלאים למה אין לנו השפעה פוליטית ממשית".

עם זאת, הרב נבון ציין כי הביקורת שלו על הרשקוביץ נעוצה בהתבטאויות שמסר לפני ההצבעה והתחייבותו להצביע בעד החוק: "פוליטיקאי נבון לא צריך לכבול כך את עצמו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן