הרב רוזן: פרשת גוש קטיף חוזרת על עצמה בגבעת האולפנה

הרב ישראל רוזן חושב שפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל "צופן בחובו משמעות הרסנית לא פחות מפינוי גוש קטיף, והפעם בלב בנימין"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/06/12 13:54 טז בסיון התשעב

הרב רוזן: פרשת גוש קטיף חוזרת על עצמה בגבעת האולפנה
מכון צומת, צילום: מכון צומת

האירועים האחרונים סביב ההחלטות שיביאו ככל הנראה לפינוי והריסת שכונת גבעת האולפנה בבית אל, הזכירו לרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", את שאירע לפני שמונה שנים - יישום תוכנית ההתנתקות. "כל ארץ ישראל נתקפלה תחת גבעת האולפנא. קל להבחין שפרשת גוש קטיף חוזרת על עצמה, וביתר שאת ועוז והפעם לא בעזה ה'פינתית' אלא בלב ארץ ישראל, בבית אל, לוז שדרת ההר, לוז ישובי גב ההר", טוען הרב רוזן במאמר שיפרסם בשבת הקרובה בעלון "שבת בשבתו".

לטענת הרב רוזן, "עקירת ישובי גוש קטיף, שהיה הפשע הגדול ביותר בתולדות הציונות, נולד על ברכי שכרון המלכות של שרון, אשר רמס בבולדוזריות את כל כללי הדמוקרטיה ושכנע את התקשורת (ולא צריך יותר מזה) כי מפעל עקירה זה יעצים את חוסננו הכלכלי, המדיני והבטחוני". לדבריו, "ההיפך בדיוק אירע, ופועלו נרשם לדראון היסטורי ונשמתו מטלטלת בכף הקלע. דור יחלוף עד להגלדת הפצעים האנושיים ותיקון השבר הבטחוני שנגרם. אני חושש שפינוי גבעת האולפנא צופן בחובו משמעות הרסנית לא פחות, והפעם בלב בנימין".

"הבעיה איננה משפטית בלתי-פתירה, וההסתתרות מאחורי היועץ המשפטי לממשלה והשרים הלגליסטיים מרידור ובגין - אינה אלא כסות למזימה פוליטית תוך ניצול חסות הבג"צ - וצהלת השמאל תוכיח", טוען הרב רוזן, שדוחה את טענות נתניהו בדבר ביקורת-בין-לאומית באם יעבור "חוק ההסדרה" בטענה כי מדובר בתירוצים.

"אני מציע לחבר כנסת זריז, מן האגף הימני כמובן, שיגיש בקשה דחופה לדחיית הפינוי בשבוע ימים, מראשון ביולי לשמיני בו. בנימוקי ההצעה ייאמר וייחרת לדראון עולם: "מטרת הדחיה היא כדי לכוון את יום הפינוי לצום הרביעי, לשבעה עשר בתמוז, יום אשר הובקעה העיר. ההשראה להצעה זו נשאבה מהברקתו של המפָנה הראשון בחבל עזה אשר השכיל לכוון את יום הפינוי לתשעה באב. ומגלגלין חובה ליום חייב ועל-ידי חייב", הוסיף הרב רוזן.