תקנות חדשות יעודדו שילוב בין בתי ספר חילונים לדתיים

ועדת החינוך של הכנסת אישרה תקנות חדשות, לפיהן יוכלו בתי ספר חילונים ודתיים להשתלב למוסד אחד, זאת במידה ויושג לכך רוב מקרב ההורים וסגל ההוראה בבתי הספר

חדשות כיפה אורי פולק 06/02/12 15:35 יג בשבט התשעב

תקנות חדשות יעודדו שילוב בין בתי ספר חילונים לדתיים
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (ב') תקנות שיעודדו בתי ספר לשלב בתוכם תלמידים דתיים וחילונים כאחד. בזכות אישור התקנות, החל משנת הלימודים הבאה יוכלו בתי ספר רשמיים, דתיים וחילוניים, להפוך לבתי ספר משלבים ובלבד שיעמדו בתנאים הנדרשים.

בתי הספר החילונים והדתיים יוכלו להשתלב במידה ורוב של שני שליש מקרב הורי התלמידים הלומדים בבית הספר יביעו את הסכמתם לשינוי מסגרת המוסד החינוכי. כמו כן נדרשת הסכמה של רוב הצוות הפדגוגי בבית הספר והצגתו של "אורח חיים בית-ספרי התואם את ערכי החינוך המשלב ואת מטרות החינוך הממלכתי הקבועות בחוק חינוך ממלכתי".

בתי הספר יידרשו להציג תכנית לימודים משלימה המתאימה להנחיות המשרד בהקשר של החינוך המשלב, זאת תוך שימת דגש על עיסוק בזהות יהודית, חינוך לערכי הסובלנות במורשת ישראל, קיום חיים משותפים בין כל חלקי העם בישראל ובתפוצות.

על פי התקנות, בתי הספר המשולבים יידרשו ל"גילוי סבלנות וסובלנות לסממני לבוש והתנהגות שונים של חלקי אוכלוסייה דתיים ושאינם דתיים", וכמו כן להימצאותו של רכז יהדות בבית הספר ונכונות של הסגל לעבור השתלמויות בנושא.

לקראת שנת הלימודים הבאה יפעיל המשרד "הוראת מעבר". על פי ההוראה, תלמידים אשר לומדים במוסד החינוכי המעוניין בשינוי, ולא היו חלק מהתומכים במהלך יוכלו לקבל שיבוצים חלופיים.

במשרד החינוך הדגישו היום כי "ההחלטה בדבר שינוי הגדרת בית הספר תעשה בשיתוף ההורים, התלמידים ובית הספר עצמו".