שימוע לרב אלון: מכחיש את המיוחס לו

במהלך השימוע טען עורך דינו של הרב אלון, עו"ד יאיר גולן, כי הרב איננו מכחיש את העובדות אך מדובר במעשים תמימים ולא במעשים פליליים

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/11 00:00 יב באייר התשעא

שימוע לרב אלון: מכחיש את המיוחס לו
Shalom, צילום: Shalom

הרב מוטי אלון, מי שנחשד על ידי משטרת ישראל בביצוע לכאורה של עבירות מין נגד תלמידיו, שלח היום (ב') את עורך דינו, יאיר גולן, לשימוע בעניין הגשת כתב אישום נגדו. הרב עצמו לא הגיע לשימוע. בתום השימוע, כאמור, יחליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אם להגיש נגדו כתב אישום בגין העבירות המיוחסות לו.

במהלך השימוע, שנארך כשעתיים, טען עורך דינו של הרב אלון כי הוא אינו מכחיש את העובדות אך הוא כופר באחריותו הפלילית, שכן, לטענתו, החיבוקים והמגע עם אותם נערים קטינים נעשו מתוך אהבתו התמימה כלפיהם ולא מתוך תאווה מינית או מטרה לסיפוק מיני. ייתכן ועורך דינו של הרב אלון יוזמן לשימוע נוסף כדי לשכנע את הפרקליטות לחזור בה מכוונתה להגיש נגדו כתב אישום.

לפני שלושה חודשים אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את המלצת פרקליטות מחוז ירושלים אשר דרשה להעמיד לדין, לאחר שימוע, את הרב מוטי אלון בחשד לעבירות מין שביצע לכאורה בשני קטינים בין השנים 2003-2005. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, משה לדור - ונמסרה לידיעת הרב.

כחודש קודם לכן העבירה הפרקליטות את טיוטת חוות הדעת הממליצה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להעמיד לדין את הרב מוטי אלון בגין ביצוע מעשים מגונים בשני נערים לפחות. בפרקליטות ציינו כי הגיעו למסקנה לאחר בחינת עמדת המשטרה בפרשה.

כזכור, לפני מספר חודשים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה" לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי, ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. הרב אלון מצידו סרב להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.

לפני כחצי שנה ובתום חקירה שהחלה בחודש פברואר האחרון,המליצה המשטרה לפרקליטותלהעמיד לדין את הרב מוטי אלון. במהלך עבודת הצוות נערכו מספר בדיקות לאיתור מתלוננים שנפגעו מינית ע"י הרב. יחידת להב 443 של המשטרה הצליחה לאתר מתלונן, אשר על עדותו לא חלה התיישנות. המתלונן הביע את הסכמתו למסור עדות מפורטת אודות מעשים מגונים בכוח בתקופת היותו קטין שבוצעו בו ע"י הרב אלון בשנים 2005-2006.

חומר החקירה שנאסף הוצג בפני ראש אגף החקירות במשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, שהחליטו על בדיקה מעמיקה יותר של התלונה. לאחר שבוצעו מספר בדיקות, שהוכיחו וחיזקו את עדותו של המתלונן, החליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח נגד הרב אלון בחקירה פלילית. במסגרת החקירה הפלילית, נחקר הרב אלון - תחת אזהרה והמשטרה העבירה את חומרי החקירה לפרקליטות מחוז ירושלים, שתערוך לרב אלון שימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן