נפתחה חקירה פלילית נגד הרב אלון

חקירת המשטרה מבוססת על עדות חדשה, עליה לראשונה לא חלה התיישנות. פרקליטו של הרב אלון: "הרב לא ביצע כל עבירה, החקירה מבוססת על הכפשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/10 00:00 כד באב התשע

נפתחה חקירה פלילית נגד הרב אלון
Shalom, צילום: Shalom

חמישה חודשים לאחר ההודעה המיוחדת שפרסם פורום "תקנה" למניעת הטרדות מיניות בציבור הדתי, פותחת משטרת ישראל לראשונה בחקירה פלילית נגד הרב מוטי אלון, לשעבר ראש ישיבת הכותל. חקירת המשטרה מבוססת על עדות חדשה שהגיעה באחרונה לידיה, עליה כנראה לא חלה התיישנות.


עד לשלב זה, התלונות נגד הרב אלון היו של בגירים שקיימו יחסים תחת הסכמה, או תלונות לגבי קטינים שחלה עליהם התיישנות, מה שהקשה על המשטרה לבדוק את הטענות נגד הרב בכלים פליליים. על-פי הדיווח בחדשות 10, לידי המשטרה הגיעה באחרונה עדות של נער איתו לכאורה קיים הרב אלון יחסים. המשטרה צפויה להעביר את המלצותיה לפרקליטות בתוך מספר שבועות, האם להעמיד את הרב אלון לדין או לא.


פרקליטו של הרב אלון, עו"ד יאיר גולן, מסר הערב כי "הרב אלון לא ביצע כל עבירה. חקירת המשטרה לא הפתיעה איש משום שברור שלאחר ההכפשות הרבות על הרב לא נותרה למשטרה ברירה אלא לבדוק את הדברים כפי שנכון לעשות". במשטרת ישראל לא הכחישו את הדיווח אך מסרו כי הם מבקשים שלא להתייחס לפרשה, כפי שנהגו עד כה.


כזכור, לפני מספר חודשים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה" לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי, ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. הרב אלון מצידו סרב להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.


חודש לאחר פרסום הודעת הפורום, נערכה בדיקה מקיפה על-ידי המשטרה, בהנחיית ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ ובהוראת היועץ המשפטי לממשלה. מבדיקת המשטרה דאז עלה כי הרב אלון אינו חשוד בשום עבירה פלילית שלכאורה ביצע ואם אכן היה קשר מיני בין הרב לבין תלמידיו - אין מדובר בקשר פלילי, אלא ביחסים שקויימו לכאורה עם בגירים ובהסכמה. בנוסף התברר כי במקרים שנבדקו, לא היה ניצול יחסי מרות.