כתב אישום נגד הרב אלון

בעקבות ההמלצה שהגישה המשטרה, הודיעה פרקליטות המדינה על המלצתה להגשת כתב אישום נגד הרב מוטי אלון. היועץ המשפטי לממשלה יכריע

חדשות כיפה אורי פולק 18/01/11 00:00 יג בשבט התשעא

כתב אישום נגד הרב אלון
Shalom, צילום: Shalom

הפרקליטות ממליצה להגיש כתב אישום נגד הרב מוטי אלון, זאת בעקבות המלצת המשטרה בעניינו של הרב אלון, לפני כחצי שנה.

פרקליטות מחוז ירושלים העבירה היום (ג) טיוטת חוות דעת הממליצה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להעמיד לדין את הרב מוטי אלון בגין ביצוע מעשים מגונים בשני נערים לפחות. בפרקליטות ציינו כי הגיעו למסקנה לאחר בחינת עמדת המשטרה בפרשה. בשבועיים הקרובים יערוך וינשטיין דיונים בנושא, כשרק בסופם יוחלט האם להגיש כתב אישום נגד הרב אלון.

רק במוצאי השבת האחרונה השתתף הרב אלון בטיש חסידי שהתקיים בבית הספר "חורב" בירושלים. ביום חמישי הקרוב צפוי הרב אלון למסור שיעור בכולל הגימלאים אשר ביישוב בית אל.


(צילום: Shalom-cc-by-sa)


כזכור, לפני מספר חודשים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה" לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי, ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. הרב אלון מצידו סרב להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.

לפני כחצי שנה ובתום חקירה שהחלה בחודש פברואר האחרון, המליצה המשטרה לפרקליטות להעמיד לדין את הרב מוטי אלון. במהלך עבודת הצוות נערכו מספר בדיקות לאיתור מתלוננים שנפגעו מינית ע"י הרב. יחידת להב 443 של המשטרה הצליחה לאתר מתלונן, אשר על עדותו לא חלה התיישנות. המתלונן הביע את הסכמתו למסור עדות מפורטת אודות מעשים מגונים בכוח בתקופת היותו קטין שבוצעו בו ע"י הרב אלון בשנים 2005-2006.

חומר החקירה שנאסף הוצג בפני ראש אגף החקירות במשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, שהחליטו על בדיקה מעמיקה יותר של התלונה. לאחר שבוצעו מספר בדיקות, שהוכיחו וחיזקו את עדותו של המתלונן, החליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח נגד הרב אלון בחקירה פלילית. במסגרת החקירה הפלילית, נחקר הרב אלון - תחת אזהרה והמשטרה העבירה את חומרי החקירה לפרקליטות מחוז ירושלים, שתערוך לרב אלון שימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו.