הרב אליהו: "מי שיושב בבית סוהר - יגיע בסוף לשלטון"

רב העיר צפת סיפר כי אמר לתלמידי ישיבת 'פרי הארץ', שחבריהם נעצרו בחשד למעורבות ברצח פלסטינית, כי גדולי המנהיגים ישבו בבית סוהר, ושמי שנלחם בשחיתות יגיע לגדולה. ח"כ עיסאווי פריג': "ראוי כי כמו כל מי שתומך ומעודד טרור הוא יועמד לדין"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/01/19 12:27 יז בשבט התשעט

הרב אליהו: "מי שיושב בבית סוהר - יגיע בסוף לשלטון"
הרב שמואל אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

"כי מבית הסורים יצא למלוך", ציטט הרב שמואל אליהו את ספר קהלת. בשיעור שהעביר בישיבת ההסדר בצפת, סיפר הרב אליהו כי שוחח עם תלמידי ישיבת פרי הארץ, שחמישה מחבריהם נעצרו בחשד למעורבות ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי, בעקבות זריקת אבנים. בשיעור תוקף הרב אליהו בחריפות את מערכת המשפט: "מערכת מושחתת ומסואבת, יש בה יחס של איפה ואיפה".

"אמרתי לנערים בישיבת פרי הארץ: יש פה מערכת שהיא אולי מאוד מקצועית אבל זה, כמו שכתוב בקהלת, 'מלך זקן וכסיל'. מיום ליום מתגלה השחיתות במערכת המשפט, והכל חלק מההסתאבות של מערכת המשפט. מערכת שיש בה יחס של איפה ואיפה מטורף". סיפר הרב אליהו, בשיעור בישיבת צפת שעסק בספר קהלת.

"ואז בא, כמו שכתוב בהמשך הפסוקים, 'ילד מסכן וחכם' ואומר שהמלך הוא עירום. מאשימים אתכם שזרקתם אבן, מה קרה? מה מאשימים אתכם? זרקתם אבן? אתם יודעים כמה זריקות אבנים של ערבים יש, שהצבא לא עושה כלום? למה כשהערבים זורקים אבן זה לא ניסיון לרצח? אם זה ערבי, זה בסדר, אם זה יהודי - יגייסו את כל השב"כ".

"בכל מערכת חוקים בעולם אין אפליה בין אחד לשני. המערכת הזו מושחתת מטבעה, 'מלך זקן וכסיל'. כשמישהו מהם נתפס בשחיתות משחררים אותו. אז מה הפתרון? שנשב ונחכה שזה ירקיב יותר ויותר?" שואל הרב אליהו.

"מי שכן נלחם בריקבון יושב בבית סוהר, אבל מי שנלחם - בסוף הוא יהיה מלך". שולח הרב אליהו מסר לעצורים. "'מבית הסורים יצא למלוך'. אבא עליו השלום (הרב מרדכי אליהו ישב בכלא בשנות ה-50 לאחר שהורשע בחברות במחתרת 'ברית הקנאים') ישב 9 חודשים בבית סוהר כי הוא נלחם במערכת המושחתת, ובסוף נהיה רב ראשי. ויש קשר בין הדברים".

הפגנה נגד מעצר הנערים, בשבוע שעבר

הפגנה נגד מעצר הנערים מישיבת פרי הארץצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

"אתם", אמר הרב אליהו לנערים שנעצרו, "אחרי מה שעברתם חקירות וכל העוול שבעולם, אתם מפה יוצאים למלוך. המסקנה היא לא לשבת בחיבוק ידיים, 'הכסיל חובק את ידיו ואוכל את בשרו', אלא ללכת ולכבוש שלטון. איך כובשים שלטון? לעלות על הכנסת עם טנקים? לא. לקחת את עמדות המפתח של המדינה, גם בתחכום וגם בהשפעה על העם. מערכת המשפט רוצה לשלוט על העם ולייצר דיקטטורה. אם אנחנו יודעים לדבר אל העם, כי בסוף העם הוא פיקח".

תגובות:

בתגובה לדברים דורש חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) להעמיד את הרב אליהו לדין. במכתב ליועץ המשפטי לממשלה כתב: "בעבור הרב אליהו זה כבר עניין שבשגרה להסית נגד ערבים, נשים, נגד הקהילה הגאה נגד המערכת המשפטית ומי לא. אבל אם היה עוד קו אדום אחד שעובד המדינה שמואל אליהו היה יכול לחצות, הוא חצה אותו כשעודד חשודים ברצח. כשכעובד מדינה, הביע תמיכה בטרוריסטים. בטרור. "מה קרה? מה מאשימים אתכם? זרקתם אבן", סיפר אליהו כי אמר לחשודים ברצח אעישה אראבי איש ציבור שמקבל את משכורתו מאזרחי ישראל מעודד חשודים ברצח. שפל מוסרי של מדינה שיכולה היתה למנוע זאת, אך העדיפה להתעלם מכל פעמוני האזהרה. שמואל אליהו הוא שור מועד. מועד לגזענות. מועד להסתה וכעת מועד גם לתמיכה בטרור. שמואל אליהו לא יכול לכהן דקה נוספת בתפקיד ציבורי וראוי כי כמו כל מי שתומך ומעודד טרור הוא יועמד לדין על מעשיו".

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה לדברים: "דברים כמו של הרב שמואל אליהו ושל הרב אבינר שפורסמו בשבוע שעבר, אינם אלא קיעקוע של יסודות המדינה ועידוד לאנרכיה. יש מרחב גדול מאוד בין נתינת ביקורת על מערכת המשפט לבין יצירת דה לגיטימציה. המסר החינוכי היוצא מתוך עידוד חשודים בעבירה חמורה, אינו רק חוטא לאמת המתבררת אלא גם גובל בחילול השם.
כל מי שחרד לעתידה של ההתיישבות ביהודה ושומרון חייב להתנער מדברים כאלו ולחזק את המגינים עלינו מפני מעשים שמובילים לחורבן. דברי הרב שמואל אליהו משקפים ניסיון לפגיעה בתפיסה הממלכתית ובלכידות שאמורה להיות כאן. אנחנו נמשיך לבנות גשרים במקום להבעיר".