הותר לפרסום: שלושת הנערים נעצרו בחשד לרצח פלסטינית

הקטינים, תלמידי ישיבת 'פרי הארץ' , המוחזקים במעצר חשודים כי לפני ארבעה חודשים יידו אבנים לרכבה של פלסטינית שנסעה בכבישי השומרון, וכך גרמו למותה. השב"כ: "העצורים בחקירות מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק"

חדשות כיפה מירב כהן 06/01/19 14:17 כט בטבת התשעט

הותר לפרסום: שלושת הנערים נעצרו בחשד לרצח פלסטינית
צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שלושת הקטינים המוחזקים במעצר בשירות הביטחון הכללי, מואשמים ברצח פלסטינים תוך כדי יידוי אבנים בערב לרכבה בערב שבת. 

לפני כארבעה חודשים נרצחה עאישה ראבי כשאבנים מושלכות לעבר רכבה כאשר נסעה סמוך לישוב רחלים בשומרון. הקטינים חשודים כי רגמו את רכבה באבנים בערב שבת, ונעצרו בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח.

בוקר לאחר הרצח יצאו מספר פעילי ימין, בניהם  מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא, מיצהר כדי לתדרך את הנערים כיצד לעמוד מול חקירות השב"כ. בשב"כ מסרו כי כי כל יתר פרטי החקירה, ושמות החשודים הינם תחת צו איסור פרסום.  

הקטינים נעצרו ביום ראשון שעבר, והוחזקו במעצר ללא רשות להיוועץ בעורך דינם. בית המשפט קבע כי הם יזכו לראות עורך דין רק בסוף השבוע.

בשב"כ התייחסו בהודעתם להאשמות בגין תנאי כליאתם של הקטינים: "העצורים בחקירות השב״כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק. הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה".

איתמר בן גביר

איתמר בן גבירצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עורך דין בן גביר, המייצג את הנערים, הגיב להודעת השב"כ: "העיתוי של הפרסום מלמד על לחץ השב"כ, לכאורה נראה כי התיק מתפורר בין בידיים וכי אין ראיות נגד הילדים ועל כן שעה לפני מסיבת העיתונאים של עוה"ד מנסים בשירות הביטחון הכללי לקלקל את המסיבה. החשודים שתקו בחקירתם, עברו מניפולציות קשות ונמצאים בטראומה קשה ושום הודעת דובר לא תסיט את הנושא".

אמש (שבת) נפגשו הקטינים עם ערכי דינם, עו"ד עדי קידר, עו"ד נתי רום מארגון חוננו ועו"ד איתמר בן גביר. ביציאה מסרו עורכי הדין "כמו שטענו מהתחלה, מרשינו אינם קשורים כלל לפרשה, אין להם כל קשר ולשב"כ אין כל ראיה הקושרת אותם למעשה. הצו החריג אשר מנע מאיתנו לפגוש את הקטינים נבע משיקולים פסולים, שכל מטרתו הוצאת הודאת שווא מהנחקרים, מהלך שלא צלח. הנערים הכחישו באופן ברור כל קשר למעשה. ולצערנו נחקרו גם בשבת", עורכי הדין הוסיפו, "מרשינו עברו ימים קשים, והתנהלות פסולה ביותר מצד חוקרי השב"כ. חקירה שתותיר בהם טראומה לכל חייהם על לא עוול בכפם. ברגע זה עדיין 2 קטינים נוספים מנועי מפגש עם עו"ד, דבר שצריך להדיר שינה מכל אזרח בישראל."

במוצאי שבת נערכה הפגנה עם עשרות מפגינים, מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים, שמחו על תנאי החזקתם של הקטינים. רבנים רבים שיגרו מכתב לראש הממשלה בו הפצירו בו לאפשר להם להיוועץ בעורך דין.