החשוד המרכזי בפרשת השחיתות המשפטית הוא אפי נווה

הותר לפרסום: יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, הוא החשוד המרכזי בפרשת השוחד במערכת המשפט. הוא חשוד בקבלת שוחד ובהפרת אמונים. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בשלושה ימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/19 20:25 י בשבט התשעט

החשוד המרכזי בפרשת השחיתות המשפטית הוא אפי נווה
אפי נווה (במרכז) מובא לדיון בהארכת מעצרו, צילום: Koko/POOL, פלאש 90

הותר לפרסום מה שכולם ידעו: החשוד בפרשת השחיתות החמורה במערכת המשפט, שהקפה הולך ומתברר בימים האחרונים, הוא יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה. נווה עצור מאז הבוקר, והמשטרה מבקשת הערב (ד') להאריך את מעצרו בשלושה ימים. יחד עמו נעצרה שופטת ששמה אסור עדיין בפרסום. צו איסור פרסום עדיין מוטל על רוב פרטי החקירה. 

על פי הודעת המשטרה הבוקר, החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים ועורר חשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום לפני כמה שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם.

הבוקר נעצר עו"ד אפי נווה, ויחד עמו שופטת בית המשפט השלום. עורכת דין נוספת הקשורה בפרשה נעצרה אף היא . שי ניצן, פרקליט המדינה, אישר כי זימן את שרת המשפטים, נשיאת העליון וכל חברי הוועדה למינוי שופטים למתן עדות. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הודיע כי לא יעסוק בפרשה מפני חשש לניגוד עניינים וכיוון שמקרב לחשוד המרכזי. 

נווה נחשב למקורב מאוד לשרת המשפטים איילת שקד, ובעקבות כך הופץ נגדה היום בצהריים סרטון המונה את קשריה עימו, לכאורה מטעם מפלגת הבית היהודי, שהכחישה את הדבר. שקד אמרה היום, בהודעה משותפת עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כי זהו "יום סוער עבורי, כשרת משפטים וכאישה", וכי היא מקווה שהחקירה תושלם בהקדם. 

שרת המשפטים איילת שקד

שרת המשפטים איילת שקדצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

נציג המשטרה אמר בדיון הערב כי נווה "ניצל את רום מעמדו ואת יכולת השפעתו בתהליכי מינוי שופטים תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים". עוד הוסיף: "בשלב זה מדובר ביחס לשני אירועים נקודתיים ולא חלילה כלפי המערכת המשפטית כולה. מעצרו הוא אינטרס ציבורי רם מעלה הגובר על זכותו של החשוד". לדבריו, במשטרה חוששים משיבוש החקירה.

כזכור, אפי נווה נעצר לפני כשלושה חודשים, בחשד שניסה לסייע לבת זוגו לצאת מגבולות המדינה ללא דרכון. בעקבות המקרה הוגש נגדו כתב אישום, ונאמר כי יתפטר מתפקידו, אך עד כה לא התפטר או אפילו השעה את עצמו מתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין.