"ברוך המבדיל": שושנה היזמי בשיר חדש בדרך לאלבום בכורה

סינגל ראשון לקראת אלבום בכורה שיצא בחודשים הקרובים לזמרת והיוצרת שושנה היזמי, שגדלה בחברון ומתגוררת כיום בגוש עציון: "בעומק הנסיקה ירדה לי הבנה לגבי זמן: הזמן מזיז את מה שמונח עליו. גם הכאב שט על הזמן"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/02/23 13:50 ל בשבט התשפג

"ברוך המבדיל": שושנה היזמי בשיר חדש בדרך לאלבום בכורה
שושנה היזמי, צילום: טליה אורה יעקב

שושנה היזמי, זמרת-יוצרת בת 27 מגוש עציון, שחררה במוצאי השבת האחרון סינגל ראשון בדרך לאלבום בכורה בשם "ברוך המבדיל". היזמי נולדה וגדלה בחברון ורק בשנים האחרונות גילתה את החיבור שלה למוזיקה והחלה ללמוד בבית ספר "מזמור".

"הבנתי ברגע ההוא שהזמן חייב להפריד"

בשיר החדש מתעסקת היזמי בהפרדה ובהבדלה שיכולה לתת כוח, בעיקר דרך הזמן: "השיר נולד ברגע שחשבתי שהכאב הוא הכל, הוא הקירות והים והבגדים, והזמן היה למצע חיוור ולא משתנה. ואז בעומק הנסיקה ירדה לי הבנה לגבי זמן: הזמן מזיז את מה שמונח עליו. גם הכאב שט על הזמן. הבנתי ברגע ההוא שהזמן חייב להפריד בין עכשיו לכשאשוב לראות".

שושנה היזמי

שושנה היזמי | צילום: ברוך ברק גוטסמן

בשיחה עם כיפה היא מספרת כי שמו של השיר מכוון לבורא עולם, וכך היא כתבה: "ואתה, אתה המבדיל, אתה ההבדלה האמיתית, אולי היחידה, בין עכשיו למה שלא עכשיו. אתה תאיר, אתה תחזיר, אתה תבהיר ואתה, אתה בלבד יודע להגדיר". הקליפ שמלווה את "ברוך המבדיל" נוצר על-ידי טליה אורה יעקב. אלבומה הראשון של היזמי עתיד לראות אור בחודשים הקרובים אחרי שהוקלט במשך פחות משבוע בהפקתו של אביב משולם.

האזינו ל"ברוך המבדיל":

שושנה היזמי תופיע ב- 2.3 בכספת, תל אביב וב-16.3 בסהרה, בת עין

קצת זמן
קצת זמן
חייב להפריד
עד שנבחין
עד שנבדיל
עד שנשוב לראות

ברוך המבדיל
יאיר
יחזיר
יבהיר
יגדיר

רק אז
רק אז
ישוב להזרים
הדם לפנים
נתחיל להפנים
נוכל להרים
את הראש