תחרות הסרטים של יהודה ושומרון

ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין, בשיתוף כיפה, יוצאים לתחרות סרטים דוקומנטריים במטרה להביא את הסיפור של יהודה ושומרון, ללא פילטרים, ישירות אל הצופים בבית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/09/12 07:33 ד בתשרי התשעג

תחרות הסרטים של יהודה ושומרון

לפעמים נדמה כי המציאות ביהודה ושומרון, כפי שהיא מסוקרת באמצעי התקשורת המסורתיים, רחוקה שנות אור ממה שקורה בפועל, בשטח. זה קשור לנטיות פוליטיות, לסדר יום תקשורתי, ובעיקר לתשומת לב שונה. בועדי המתיישבים בשומרון ובנימין יזמו תחרות סרטים דוקומנטריים, בשיתוף כיפה, במטרה לנסות ולהביא מציאות אחרת אל הצופים בבית.

מטרת התחרות נושאת הפרסים, המתקיימת בימים אלה תחת הכותרת "דוקויו"ש", היא לעודד יצירת סרטים שיראו את הפנים האמיתיות של המתיישבים בשומרון ויגלו סיפורים שעדיין לא סופרו. בוועדים פועלים בימים אלו בפנייה למגמות תקשורת ולציבור אוהבי ארץ ישראל העוסקים בקולנוע במטרה להציע להם להשתתף בתחרות.

בחבר השופטים יכהנו יוצרת הסרטים והבימאית, מנורה חזני. עורך במקור ראשון שהיה בעברו גם מבקר קולנוע ברשת ידיעות תקשורת, אמנון לורד ועורך ומייסד אתר כיפה, בעז נכטשטרן. התחרות תכלול שתי קטגוריות: סרטים באורך של 5 דקות וסרטים באורך של 20 דקות וכן תחרות גם על פרס חביב הקהל.

מנורה חזני, תושבת שבי שומרון, מאמינה כי יש משמעות ליצירה של המתיישבים על עצמם. "התחרות חשובה מבחינתי, משום שאני מאמינה שאם נעשה סרטים על עצמנו, נוכל לראות את הפנים היפות שלנו ולהשיב לעצמנו את ההרגשה הטובה ואת התחושה שאנו גיבורים אמיתיים, כי זה מה שאנחנו באמת", הסבירה חזני.

לדבריה, "עד כה עיוותו את פרצופנו והציגו אותנו בצורה מעוותת ומכוערת, ולא ניתן להשלים עם התמונה שנוצרה. אני מאמינה שיש לנו בשורה לומר לעם, ולפעמים הבשורה היא עצם אורח חיינו ואמונתנו, וכי העם צמא לשמוע את דברינו ולהכיר אותנו. הגיעה עתה של יצירה אמיתית, שנוגעת בשאלות החיים האמיתיות, שיש בה עומק וחיפוש, ולא רדידות ואובדן דרך. האלטרנטיבה התרבותית נמצאת כאן ואנו צריכים לעודד אותה".

גם יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, הסביר כי "התחרות הזו תהיה תשובה לכל ניפוח וחוסר הפרופורציה של התקשורת הישראלית. הנהגת ההתיישבות הבינה כי המאבק על התודעה הוא משמעותי מאוד ותחרות כזו שתעודד יצירה שתספר את הסיפור האמיתי של השומרון היא אחת הדרכים להשיג זאת".