פרסים כספיים הוענקו לזוכים בתחרות דוקויו"ש

כיפה, יחד עם ועד מתיישבי השומרון, העניקו פרסים בגובה אלפי שקלים לזוכים בתחרות הסרטים הדוקומנטריים, שביקשו להציג תמונה אמיתית יותר של החיים ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/13 17:18 כא בסיון התשעג

פרסים כספיים הוענקו לזוכים בתחרות דוקויו"ש
יחצ, צילום: יחצ

בטקס חגיגי הוענקו השבוע פרסים לזוכי תחרות דוקויו“ש: באירוע, שהתקיים השבוע ביקב ”טורא“ שביישוב רחלים, העניקו יוזמי התחרות, אתר 'כיפה' וועד מתיישבי השומרון, פרסים בגובה אלפי שקלים לשלושת המקומות הראשונים בתחרות פרסים בסך אלפי שקלים.

"ועד המתיישבים הוקם כגוף של מאבקים ותוצר הלוואי היה התודעה וההסברה", אמר בארוע יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר והוסיף כי "ברוך השם יותר ויותר מאמצים מושקעים בהסברה ובתודעה ופחות ופחות אנחנו מתעסקים במאבקים".

תחרות הסרטים התקיימה בצל התחושה של מתיישבים רבים ביו"ש שהתקשורת מציגה תמונה מעוותת של ההתיישבות ביו"ש מתוך כוונה ליצור לה חוסר לגיטימיות ולהקל על ניסיונות של הריסת ההתיישבות. במקום ל'התלונן' יזמו אתר כיפה בשיתוף וועדי מתיישבי השומרון את תחרות סרטים דוקומנטריים 'דוקויו"ש' נושאת פרסים כספיים. מטרת התחרות הייתה לעודד יצירת סרטים שיראו את הפנים האמיתיות של המתיישבים בשומרון ויגלו סיפורים שעדיין לא סופרו.

עמוד הסרטים שהוגשו לתחרות עלה לאתר 'כיפה' והגולשים התבקשו לדרג אותם. מתוך הסרטים שנשלחו בחרו השופטים שישה סרטים לדרוג הקהל ומתוכם נבחרו שלושה זוכים. מי ששפטו בתחרות הם העיתונאי אמנון לורד, הבמאית מנורה חזני ומנכ“ל ומייסד כיפה, בעז נכטשטרן.

"אנחנו בשומרון טבענו לעצמנו כלל אחרי הגירוש שהאויב הגדול של ההתיישבות זה הבורות", אמר מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. לדבריו, "אנחנו בשנות ה-2000 וצריכים להתעסק עם תודעה והסברה והמלחמה העיקרית היא מלחמת התודעה".