נכשל קמפיין מימון ההמונים של "דוסים מצייצים"

עמוד הפייסבוק הפופולארי במגזר הדתי יצא לקמפיין מימון-המון, במטרה להקים אתר אינטרנט סאטירי למגזר. הקמפיין לא התרומם, הציבור לא תרם - והמהלך בוטל. ב"דוסים מצייצים" אומרים: לא הופתענו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/10/13 19:29 יט בחשון התשעד

נכשל קמפיין מימון ההמונים של "דוסים מצייצים"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אנשי קבוצת ”דוסים מצייצים“, עמוד הפייסבוק הסאטירי הפופולארי במגזר הדתי-לאומי, הכריזו לפני מספר חודשים על השקת קמפיין למימון המונים - במטרה ליצור בסיס כלכלי לטובת הקמת אתר אינטרנט סאטירי לציונות הדתית. אלא שבסופו של דבר הקמפיין נכשל כבר בשלב הראשון, כשרק בודדים הסכימו לתרום עשרות שקלים על מנת לתמוך בקבוצה הפופולרית.

אביתר גת, אחד ממייסדי ומפעילי ”דוסים מצייצים“, אומר לכיפה כי הוא וחבריו לא הופתעו. ”לדתיים משום מה קשה להבין את הקונספט הזה של מימון-המון, חשבו שמילים טובות יעזרו יותר ולא הבינו את הרעיון של תשלום שמתבצע רק אם הפרויקט מתממש בסופו של דבר“, אומר גת, ”הבנו שקפצנו גבוה מדיי ולכן הפסקנו את הקמפיין“.

עמוד הפייסבוק של ”דוסים מצייצים“ עומד כיום על פופולאריות של 62 אלף לייקים - הרבה יותר מכל אמצעי תקשורת או גוף אחר במגזר הציוני דתי. ואולם, הפופלאריות הזו, כאמור, לא הצליחה לבוא לידי ביטוי, בסופו של דבר, בתמיכה כלכלית.

גת חושב שמדובר בבעיה מובנית בציונות הדתית: ”אנחנו מאוד יצירתיים בתקופת הישיבות התיכוניות, אבל איפשהוא בצבא יש פקק שעוצר את היצירתיות ודוחק אותה החוצה. גם בקמפיינים של הבחירות המקומיות ראינו את האפרוריות והשעמום, למעט בנט ואיילת שקד שהצליחו לייצר סרטון ויראלי. אבל זה אחד בדור. רוב הציבור הדתי, כך נדמה, מכניס את המושגים היצירתיים והתרבותיים אל תוך קופסאות שמקבלות חשיבות נמוכה יותר. הם לא מבינים שהומור, בסופו של דבר, זה דבר רציני“.

ב“דוסים מצייצים“ החליטו לוותר על רעיון מימון ההמונים ולפנות לאפיקים של שותפויות עסקיות, כדי להמשיך ולממן את פעילות העמוד. גת, בכל זאת, שומר על אופטימיות: ”יש ניצנים של התעוררות תרבותית ויצירתית במגזר הדתי-לאומי, אני מקווה שהם ימשיכו“.