נחי אייל למיקי חיימוביץ‘: הסירי את התחקיר נגד המגזר החרדי

מנכ"ל "האיחוד הלאומי" יוצא נגד חיימוביץ‘, בעקבות תחקיר על "הפלישה החרדית" לערים הגדולות בישראל, שישודר השבוע בערוץ 2: "הפרומו לתוכנית מעביר מסר של שנאת חינם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/12/13 18:36 כח בכסלו התשעד

נחי אייל למיקי חיימוביץ‘: הסירי את התחקיר נגד המגזר החרדי
צילום מסך, ערוץ 2, צילום: צילום מסך, ערוץ 2

מנכ“ל ”האיחוד הלאומי“, נחי אייל, שיגר היום (א‘) מכתב אישי למיקי חיימוביץ‘, שמובילה את תוכנית התחקירים החדשה של ערוץ 2 - ”המערכת“ - זאת בעקבות תחקיר שאמורה לפרסם מערכת התוכנית. פרק הפתיחה של התוכנית, שישודר ביום חמישי הקרוב, יתייחס לתחקיר על ”הפלישה החרדית“ אל הל הערים החילוניות בישראל.

הפרומו שהוצג לתוכנית היה בוטה לדעת חלק מהצופים ויחימוביץ‘ דאגה להתנצל ולהסיר אותו, אך אייל טען היום כי גם הפרומו החדש של התוכנית אמנם לא מדבר מפורשות על פלישה חרדית, אך מעביר מסר ברור כי החרדים 'באים להשתלט' על ערים רבות ברחבי ישראל וכי צריך להיזהר מכך.

בעקבות החלטת הפקת התכנית שכן להמשיך ולשדר את הפרומואים לתחקיר שאמור לעלות ביום חמישי השבוע, פנה מנכ"ל מפלגת "האיחוד הלאומי-הבית היהודי" נחי אייל, במכתב למיקי חיימוביץ' והפקת התכנית בבקשה לשנות את החלטתם ולהסיר לגמרי את הפרומואים כמו גם את התחקיר.

”אנו נמצאים בימי חג החנוכה המסמלים לעם ישראל על הוספת אור וטוב ולא שנאה וחושך", כתב אייל, והמשיך, "הפרומו המשודר אינו מוסיף אהבת חינם, אלא מעביר מסר של שנאת חינם. מדובר על מגזר מרכזי במדינת ישראל המרגיש נרדף. הבחירה להתמקד בתוכנית הראשונה של "המערכת" באותה "הפלישה החרדית", מעוררת זעם, משפילה ומבזה. אמנם איננו שייכים למגזר החרדי, אך כבני הציונות הדתית השותפים יחד ללימוד התורה, למצוותיה, ולאורח חייה אנו מרגישים שפגיעתכם בציבור הגדול הנ"ל איננה במקום".