כמה טוב שנפגשנו אברהם פריד

הוא ישב והקשיב, ממש הקשיב לזמרים הלא מוכרים שבאו לשיר לכבודו וטרח לעצור ולשבת כשהוא מביט בהם בריכוז רב. הוא לא היה חייב, לא יצא לו מזה כלום, הוא גם לא מחפש כרגע כישרונות צעירים, אך עדיין הוא נתן את מלוא הכבוד לאלו שניסו ורצו להגיע לאוזניו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/07/15 16:23 טו באב התשעה

כמה טוב שנפגשנו אברהם פריד
קובי הר צבי, בחדרי חרדים, צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים

הוא הגיע נראה קצת עייף, סירב לשבת בראש השולחן מבלי לסרב פשוט התעלם מהקריאות שישב שם וניגש בפשטות והתיישב באמצע אחד השולחנות, ישיבה שנמשכה בדיוק חצי דקה עד שניגשו אליו מעריצים שונים וכל אחד ביקש רק סלפי... או לספר לזמר הנערץ עד כמה הוא אוהב את שיריו ועד כמה ההופעה הייתה מיוחדת.

אברהם פריד מחייך לכולם, נעמד לצילומים מבלי למחות באף מעריץ ומדבר עם כל אחד במאור פנים ועדינות. צפיתי בו מהצד אתמול בערב במסעדת רודריגז, שאירחה כיד המלך את פריד ופמלייתו ואנשי תקשורת רבים שהגיעו למקום והבנתי שלהיות אברהם פריד זו אחת העבודות הקשות ביותר. עבודה שלא מסתיימת כאשר הוא יורד מהבמה כל זמן שיש אפילו משהו אחד שהוא לא מסביבתו הקרובה.

רבים מאיתנו היו רוצים להיות מצליחנים ומפורסמים אך לא כולנו מבינים תמיד את המשמעות של ההצלחה את הקושי לשחזר אותה שוב ושוב (כבר יותר מ-30 שנה) ולהיות נחמד בלי תירוצים לכל מה שזז לידך.

הוא ישב והקשיב, ממש הקשיב לזמרים הלא מוכרים שבאו לשיר לכבודו וטרח לעצור ולשבת כשהוא מביט בהם בריכוז רב. הוא לא היה חייב, לא יצא לו מזה כלום, הוא גם לא מחפש כרגע כישרונות צעירים (וחבל... פרויקט סטייל הפרויקט של עידן רייכל יכול להיות דבר מדהים שרבים היו רוצים להאזין לו) אך עדיין הוא נתן את מלוא הכבוד לאלו שניסו ורצו להגיע לאוזניו.

רבים מאלו שמצליחים הופכים לנפוחים ומלאי חשיבות עצמית, היכולת של פריד להתנתק מהכבוד המזויף ולהישיר מבט אל כל מי שניגש אליו במהלך הערב, היא מדהימה ומעוררת כבוד והערכה.

היכולת הזו להכיל ולכבד משפיעה או מושכת ככל הנראה את אותם האנשים אל סביבתו הקרובה של פריד. כאשר ניגש אחד מאותם אמנים מתחילים אל המנהל המוזיקלי המוכשר של פריד זה שנים, יובל סטופל, ושאל אותו כיצד הוא נשמע, הוא מיהר להחמיא לו בחום ואמר כי בשמחה יעביר שירים שלו כדי שפריד יוכל להאזין להם. הפשטות והיכולת לכבד כל אדם באשר הוא היא דבר מחמם לב שאני שמח שהייתי עד לו.

כשיצאתי ניגשתי אל אבריימ'ל והטרדתי אותו. לא בשביל סלפי, אינני מאלה שסבורים שלו אצטלם ליד מפורסמים אתנוצץ בעצמי מאבק הכוכבים שסביבם, חשתי בצורך להביע את הערכתי על התנהגותו ועל כך שלא קל לעבוד ב"להיות אברהם פריד" גם כשאתה אינך על הבימה.

כמה טוב שנפגשנו.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן