הסוד של ישי ריבו: מחימושניק בג'וליס לראשי המצעדים

הוא עלה מצרפת, שירת בחיל החימוש וכמעט בין לילה הפך לכוכב שקוטף כמעט כל תואר אפשרי במוזיקה הישראלית | החזן הצבאי הראשי חושף את תחילת דרכו של ישי ריבו: "מבחינתי הוא היה מוזיקאי מצטיין, תראה מה יצא ממנו בסוף"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/05/22 19:15 י באייר התשפב

הסוד של ישי ריבו: מחימושניק בג'וליס לראשי המצעדים
ישי ריבו מופיע. 2015, צילום: Miriam Alster/FLASH90

נדמה שהזמר והיוצר הדתי ישי ריבו פרץ סכר. גם לפניו הייתה מוזיקה יהודית, אבל הוא העניק לה תום ורוך מדויקים שחצו מגזרים. הוא עלה ארצה מצרפת בגיל שמונה, למד במוסדות חרדיים ושירת בחיל החימוש במסגרת גיוס חרדים של נצח יהודה, כשאת סוף שירותו הוא עושה במקהלת הרבנות.

ישי ריבו

ישי ריבו. מה סוד ההצלחה? צילום: טל עבודי

מחימושניק – ללהקת הרבנות

במהלך שירותו הצבאי הוא החל בעבודה על המוזיקה שלו, כשהסינגל הראשון והזכור שלו הוא "תוכו רצוף אהבה". בראיון לכיפה סיפר החזן הצבאי הראשי, שי אברמסון, על הגילוי של ישי: "זכיתי שישי יהיה חייל שלי. לפני שהוא היה אצלי מישהו שלח לי את תוכו רצוף אהבה עוד לפני שהוא יצא בכלל אפילו ליוטיוב, זאת הייתה ממש סקיצה כזאתי ואני נדלקתי".

אברמסון אומר כי תוכו רצוף אהבה הוא אחד השירים המורכבים של ריבו, "והכי מדהימים מבחינת הלחן והמילים". הוא מסתייג מהמוזיקה העכשווית: "דווקא השירים העכשוויים, שגם הוא כותב וגם אחרים כותבים, ובכלל המוזיקה היום הופכת להיות יותר פשוטה ופחות מורכבת. תוכו רצוף אהבה זה שיר טיפה יותר מורכב גם מבחינה טקסטואלית, וגם מבחינה מוזיקלית".

שי אברמסון: "מבחינתי הוא היה מוזיקאי מצטיין"

"אני מאוד מאוד התרשמתי מזה, אמרתי לעצמי שאני חייב לברר איפה הבחורצ'יק הזה נמצא. קראתי לו אליי, עשיתי לו ראיון, דיברתי עם המפקדים שלו ועם הגורמים באגף כוח אדם, והעברתי אותו תפקיד. מחימושניק בג'וליס הוא עבר אליי לרבנות הצבאית, והיום התפקיד שלו במילואים הוא חזן צבאי", מספר החזן הצבאי הראשי.

מהקלת הרבנות. ארכיון

מקהלת הרבנות. ארכיון צילום: הרבנות הצבאית

"ישי ריבו הופיע בכמה הופעות על מדים ממש בתחילת הדרך בלי שאף אחד הכיר אותו, והצעתי לו גם לעבוד על הדיסק הראשון שלו. מבחינתי הוא היה מוזיקאי מצטיין, תראה מה יצא ממנו בסוף. שמו הולך לפניו", מסיים אברמסון.