טקס פרסי הטלוויזיה: 8 עיתונאים זכו - אף אחד לא מערוץ 14

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הודיעה על המועמדים בקטגוריות השונות והחליטה להעניק פרס לכתבי הצפון והדרום בערוצים השונים. 8 עיתונאים מהערוצים השונים זכו, ערוץ 14 לא הוזכר

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 18/03/24 11:58 ח באדר ב'

טקס פרסי הטלוויזיה: 8 עיתונאים זכו - אף אחד לא מערוץ 14
עתי שלו, כתב חדשות 14 בצפון, צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה היום (ב') על רשימת העולים לגמר ב-42 קטגוריות בתחרות פרסי הטלוויזיה לשנת 2023. בתחרות התמודדו 103 תכניות שונות. הסדרה "חאנשי" של HOT זכתה למספר שיא של 14 מועמדויות בקטגוריות השונות, הסדרות "אלף" של yes ו"קופה ראשית" של כאן 11 זכו כל אחת ל-12 מועמדויות ו"איסט סייד" של התאגיד עם 10 מועמדויות.

כתבי הדרום והצפון זכו בפרס מיוחד - ערוץ 14 לא זכה

מי שעמדו בקדמת המסך בחודשים האחרונים של שנת 2023, בעקבות המלחמה, הם כתבי הדרום והצפון בערוצי החדשות השונים. האקדמיה החליטה להעניק פרסי הוקרה מיוחדים לכתבי מחוז דרום וצפון על דיווח בזמן אמת תוך סיכון חיים בשבעה באוקטובר ובחודשים שלאחר מכן. הכתבים שזכו בפרסים הם: עלי מוגרבי ואלמוג בוקר מחדשות 13, תמיר סטיינמן, ניצן שפירא, גיא ורון ואדר גיציס מחדשות 12 ורובי המרשלג ואיציק זוארץ מכאן 11. כתבי ערוץ 14 בדרום ובצפון - אריאל עיד, עתי שלו ואדיר לחקים - לא זכו בפרס המיוחד ואף לא הוזכרו בהודעה של האקדמיה.

יהודה לוי מתחרה בעצמו

מתוך 103 תכניות שנרשמו לתחרות, 75 עלו לגמר. יהודה לוי זוכה להתחרות מו עצמו בקטגוריית "שחקן ראשי בדרמה", על תפקידיו ב"איסט סייד" וב"גוף שלישי". ששון גבאי מועמד בקטגוריית "שחקן משנה בסדרה קומית" על תפקידו ב"אבירם כץ", ואם יזכה ישבור שוב את שיא האקדמיה עם פסלון שביעי בקטגוריות המשחק בקולנוע ובטלוויזיה. נועה קולר, שזכתה בעבר בשלושה פרסי אקדמיה, מועמדת בפעם הרביעית בקטגוריות המשחק.

שלושה מבין שחקני "קופה ראשית" מועמדים לקטגוריית "שחקן ראשי בקומדיה": אמיר שורוש, דניאל סטיופין ויניב סויסה. בקטגוריית "שחקנית ראשית קומית" מועמדות שתי שחקניות מהסדרה: נועה קולר וקרן מור. השחקנית גל מלכה מועמדת לקטגוריית "שחקנית משנה בדרמה", ובמידה ותזכה זו תהיה הפעם השנייה עבורה, לאחר שזכתה בשנה שעברה בפרס "שחקנית המשנה הקומית" בסדרה "המפקדת".

אסף אמיר, יו"ר האקדמיה: "שנת 2023 הייתה שנה מעולה של יצירה טלוויזיונית"

אסף אמיר, יו"ר האקדמיה, מסר: "שנת 2023 הייתה שנה מעולה של יצירה טלוויזיונית, ולצערנו חלק מהתוכן המצוין שהופק לא ראה שידור מאז ה-7 לאוקטובר. האקדמיה החליטה לאחר דיונים נרחבים לפתוח את התחרות למרות המלחמה וזאת בכדי להדגיש את חשיבותה של היצירה הטלוויזיונית בישראל על כל סוגיה: יצירה תיעודית משמעותית, דרמות מרגשות וקומדיות מצחיקות, שידורי חדשות תחת אש, סאטירה נוקבת וכתבות אקטואליות. אנו מאחלים למועמדים המון בהצלחה ותודה לכל היוצרים והיוצרות שהשתתפו בתחרות".