נוסטלגיה ישראלית: 7 סדרות לחזור אליהן כשזקוקים לאסקפיזם

המלחמה נמשכת, הציונות חוגגת. לא צריך לרוץ לנטפליקס או לדיסני פלוס, זה הזמן להיזכר בשבע סדרות ישראליות, מוצלחות ונוסטלגיות שכיף לצפות בהן גם היום

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 12:11 ב בכסלו התשפד

נוסטלגיה ישראלית: 7 סדרות לחזור אליהן כשזקוקים לאסקפיזם
רמזור, צילום: פיני סילוק

מגזרי: סרוגים

למי? לאלו שמיצו את האחדות בעם ומתגעגעים לימים של חלוקה ברורה בין דתיים וחילונים.

איפה אפשר לצפות? yes

אי אז ב-2008 הגיחה לחיינו הסדרה הנפלאה שעסקה ב"ביצה הירושלמית", זו שמכילה בתוכה את הרווקים הסרוגים בקטמון, והצליחה לכבוש לא רק את הציבור הדתי-לאומי. עכשיו כשהרווקים נטשו את הביצה ויצאו להילחם, זה הזמן המושלם להיזכר בעמוס תמם חובש כיפה, כשמי שמגלמת את גרושתו זו נועה קולר האנונימית.

סרוגים

סרוגים צילום: יחצ

מלחמה: כיפת ברזל

למי? לאלו שחשים מצפון תמידי ולא מסוגלים לצפות בתוכן שלא קשור בצורה כלשהיא למלחמה.

איפה אפשר לצפות? קשת 12

המלחמה סחפה איתה תופעה בלתי צפויה של גיוס חרדים המוני ומרגש, אך בקשת 12 חשבו על כך הרבה קודם. בשנת 2017 יצאה לאור הסדרה "כיפת ברזל", שעקבה אחר מחלקה של טירונים חרדים בצה"ל, והציגה מורכבויות אקטואליות וסיפור על אהבה אסורה.

כיפת ברזל

כיפת ברזל צילום: אוהד רומנו

משפחתי: זגורי אימפריה

למי? לאלו שהמשפחה שלהם היא זגורי אמיתית ורוצים להיזכר באוכל הטעים של סבתא (במקום, כמובן, לנסוע לבקר אותה).

איפה אפשר לצפות? hot

בשנת 2020, חמש שנים לאחר סיום הסדרה, הכריז היוצר מאור זגורי על עונה שלישית בדרך. כעת ההבטחה הזאת נראית רחוקה ואוטופית, אך מזל שתמיד אפשר לעשות בינג' לעונות הקודמות ולהיזכר בימים שבהם מאור זגורי וחן אמסלם היו רק פרטנרים לסדרה מצליחה ולא הורים לשניים.

רומנטי: להיות איתה

למי? למי שזקוק לצפות בזוגיות דביקה וטראשית, שמנצחת בניגוד לכל הסיכויים, כי שלו לא לידו עכשיו.

איפה אפשר לצפות? קשת 12

העונה השלישית בדרמה הרומנטית שיצר אסי עזר אמנם שודרה רק ב-2021, אך סיפור האהבה בין הדוגמנית המפורסמת (במקור בר רפאלי) לבין האופה הפשוט (אביב אלוש, שהספיק מאז לחזור בתשובה) התחיל כבר בשנת 2013. אי אז, לפני שאסי עזר ורותם סלע כיכבו על כל מסך שלנו, הם היו רק יוצר ושחקנית ראשית.

להיות איתה

להיות איתה צילום: שי יחזקאל

דרמה: שטיסל

למי? לאלו שעשו סולחה עם הציבור החרדי, ורוצים לשמוע את נוחעם אומר "רשעים ארורים".

איפה אפשר לצפות? yes

שטיסל ששודרה לראשונה ב-2013 הייתה מחלוצות הסדרות שעסקו בציבור החרדי. עקיבא, צעיר חרדי מתוסכל שאוהב לצייר ולפרוץ גבולות, מנסה פעם אחר פעם לשבור את הכללים. הסדרה שהפכה את דב גליקמן לחרדי אמיתי הצליחה לכבוש את הקהל הישראלי והגיעה עד לנטפליקס. שירה האס, היום כוכבת בינלאומית, הייתה אז רק רוחמי.

שטיסל

שטיסל צילום: אוהד רומנו

דוקו-ריאליטי: מעושרות

למי? לאלו שמחפשים מישהו לקנא בו עכשיו, כשהמצב של כולם בזבל.

הסדרה שהביאה לעולם דמויות מוחצנות כמו ניקול ראידמן ולאה שנירר, שממשיכות לככב במדורי הרכילות גם עשור לאחר סיום העונות בכיכובן, הצליחה לעורר גלי אהדה וביקורת בבת אחת. הסדרה עקבה אחר חייהן של נשים אמידות בישראל, והציבה בפני הצופים את השאלה: האם נשים מעושרות תמיד מאושרות? צפו ותשיבו בעצמכם.

ניקול ראידמן

ניקול ראידמן, מעושרות צילום: Miriam Alstre/FLASH90

קומדיה: רמזור

למי? למי שכבר הרבה זמן לא צחק. כלומר, כולנו.

איפה אפשר לצפות? קשת 12

גם אחרי 4 עונות מצליחות של צומר מילר, אדיר מילר תמיד ייזכר בתור היוצר של "רמזור". הסדרה בכיכובם של נירו לוי, ליאור כלפון ומילר בעצמו הייתה ונשארה אחת הקומדיות האהובות ביותר בישראל. חברות, זוגיות, הורות ורווקות הוללת - רמזור נשארה רלוונטית גם אחרי עשור.

רמזור

רמזור צילום: פיני סילוק