צעד אחד יותר מדי: המהלך החריג של רשת 13 לקידום התכנית

רשת 13 השיקה סדרת קומדיה חדשה בכיכובו של חנן סביון, והחליטה לקדם את התכנית במהלך יחסי ציבור חריג. שעות ספורות לפני ההשקה, הקומיקאית אורנה בנאי פרסמה פוסט חשוף שעורר הרבה שיח ברשת - והתגלה כשקרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 11:56 כז באב התשפג

צעד אחד יותר מדי: המהלך החריג של רשת 13 לקידום התכנית
צילום: רשת 13

המצב של רשת 13 לא מזהיר. העונה הנוכחית של "האח הגדול" אמנם מקנה לערוץ את המקום השני ולעיתים אף הראשון בטבלת נתוני הרייטינג, אך היא עומדת בפני עצמה. רצועת הצהריים בהובלתה של לוסי אהריש, שרק אתמול (א') חזרה למסך, הגיעה ל-1.7% רייטינג בלבד, וזו רק דוגמה אחת מיני רבות. אתמול השיקו ברשת 13 סדרת קומדיה חדשה, "יניב", ואחרי ההתרסקות הקשה של "השגרירות" שירדה מהמסך באמצע העונה, אפשר להבין את הפאניקה של הערוץ.

הפוסט החריג של אורנה בנאי: "אמא, כל החיים חבטת בי"

ובכל זאת, רשת 13 הצליחו להפתיע במהלך יחסי ציבור חריג. אורנה בנאי, כוכבת הסדרה, פרסמה אתמול פוסט בחשבון האינסטגרם שלה. "אמא, אני כותבת לך למרות שאני מאוד פגועה", פתחה הקומיקאית, "אני מרגישה צורך לפרוק אמא. לפרוק את זה שכל החיים חבטת בי, התעמרת בי, לא ספרת אותי. האח שלי תמיד היה הבן המועדף עלייך. תמיד היללת אותו, את הכשרון שלו, את האופי והיופי שלו. ואני? אני כלום".

עוקבים רבים שייכו את הפוסט לאביתר, האח החוזר בתשובה של אורנה, והביעו תמיכה והזדהות עם השיתוף האמיץ של הקומיקאית כלפי האם. אלא שכמה שעות לאחר מכן בנאי העלתה פוסט נוסף, ובו סרטון של השחקנית תיקי דיין, שמגלמת את אמה של בנאי בסדרה החדשה. "תודה לכל מי שדרש בשלומי", כתבה בנאי, "סליחה אם הבהלתי או הלחצתי. אני מתה על אמא שלי האמיתית והכל בסדר". הקומיקאית הסבירה שהתכוונה לאם בסדרה, והתנצלה בפני מי שדאג מהפוסט.

התרגיל היחצני של רשת 13 - השתלם?

הפוסט החשוף הצליח לעשות את שלו ורבים דיברו וכתבו עליו, אך לא מעט עוקבים זעמו מהשימוש בנושא רגיש כמו קשר עם הורים. "לא כל מהלך יחסי ציבור הוא קידום מוצלח", כתבה אחת העוקבות, אך לא בטוח שצדקה. ברשת לא הסתפקו רק בזה, וליתר ביטחון הכניסו את הפרק בין שני חלקים של "האח הגדול". בסופו של דבר, תכנית הבכורה הגיעה ל-8.8% רייטינג, נתון מכובד מאוד, אך רק בהמשך יהיה אפשר לאמוד את ההצלחה האמיתית, ולדעת האם התרגיל היחצני באמת השתלם.