הישג אדיר בשומרון: 3 סרטים מועמדים לזכייה בפרס היוקרתי

בקרן קולנוע שומרון חוגגים הישג משמעותי במיוחד: הסרטים "ש.ג", "ידיים מלאות" ו"באמצע החיים" שהופקו על ידה מועמדים לזכייה בפרס אופיר היוקרתי בקטגוריות השונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 17:03 כג בסיון התשפג

הישג אדיר בשומרון: 3 סרטים מועמדים לזכייה בפרס היוקרתי
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הקולנוע הישראלי בשומרון פורח בשנים האחרונות. אחרי שבקרן קולנוע שומרון צולמו סרטים רבים ומוצלחים, כעת היא זוכה להישג נוסף: שלושה מסרטיה מועמדים לפרסי אופיר בקטגוריות שונות.

שלושה סרטים של קרן קולנוע שומרון מועמדים לפרס אופיר

הסרט "ש.ג" של היוצרת טל קושניר, מועמד בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר ועלה לשלב הגמר יחד עם 14 מועמדים נוספים. הסרט "ידיים מלאות" של היוצרת אפרת ליבי מתחרה בקטגוריית הסרט התיעודי הקצר מול 17 סרטים תיעודיים קצרים נוספים. הסרט "אמצע החיים של דני והלה רייספלד ולבנת ורדי אור זך מתמודד בקטגוריית סרט עלילתי ארוך.  

סרטה של ליבי, "ידיים מלאות" עוקב אחר סיפורן של שלוש נשים צעירות, דתיות, אשר אינן מצליחות להמשיך וללדת. הוא מתעד אותן בקבוצת התמיכה המשותפת להן, כדי להבין מה מניע אותן להמשיך לנסות להביא ילדים לעולם על אף שיש להן ילדים בבית. הסרט "ש.ג" של היוצרת טל קושניר מספר את סיפורם של זוג עולים מרוסיה הטובעים במאבקי היום יום. מסיבת הנישואין החמישית שלהם צריכה להתקיים, אך הבעל נקרא לשמור בש.ג הכניסה לישוב והוא חושש ממשבר עמוק עם אשתו. 

 "באמצע החיים" הוא סרט עלילתי באורך מלא. הסרט מספר על התמודדות של גבר עם מחלתה הסופנית של אשתו החולה בסרטן שנותר לה זמן קצוב לחיות. הוא מנסה לפתור את בעיותיו בעזרת חזרה בתשובה ומעבר להתגורר בקהילה מחבקת בשומרון. אולם לא בטוח שיצליח להתמודד עם הקושי. אם לא יטפל בעצמו.  

מתוך הסרט ש.ג של היוצרת טל קושניר

מתוך הסרט ש.ג של היוצרת טל קושניר צילום: טל קושניר

"יצירה נשית-יהודית שלא הייתה יכולה להיות מסופרת בשום מקום אחר"

יו"ר הקרן וראש מועצת שומרון, יוסי דגן, התרגש מהמעמד. "קרן קולנוע שומרון נותנת קול ופה ליוצרים מיהודה ושומרון המציגים את החיים והתרבות באיזור בצורה מעמיקה ומנקודת מבט ייחודית", אמר דגן, "זו מהפכה אמיתית בתחום הקולנוע. לראשונה יו"ש על המפה".  

יוצרת "ידיים מלאות", אפרת ליבי, התרגשה גם היא. "שמחה שהצלחתי להביא אל המסך יצירה נשית-יהודית שלא הייתה יכולה להיות מסופרת בשום מקום אחר", הודתה, "ועם זאת, המציאות של בעצב תלדי בנים, שהיא לב הסרט ידיים מלאות, זה משהו כל כך אוניברסילי שלא מפתיע שאין עין שנשארת יבשה אחרי הצפיה בסרט".