סרט חדש בשומרון: הדתל''ש שנאלץ לחזור להורים למעצר בית

קרן קולנוע שומרון משיקה סרט חדש המצטלם בישובים. הסרט יעסוק בחוזר בשאלה שנאלץ לחזור לגור אצל ההורים בשומרון כדי לרצות מעצר בית, וחוזר להתמודד עם המשפחה והאתגרים בתוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 18:26 כו באדר התשפג

סרט חדש בשומרון: הדתל''ש שנאלץ לחזור להורים למעצר בית
צילום: shutterstock

קרן קולנוע שומרון הוקמה ב-2019 ותמכה עד היום בלמעלה מ-100 סרטים תיעודיים, קצרים, עלילתיים ועוד. סרטים של הקרן השתתפו בפסטיבל חיפה, בפסטיבל היהודי, ולאחרונה סרט של הקרן זכה בפרסים יוקרתיים בפסטיבל בינלאומי. כעת הקרן ממשיכה לככב, ובימים אלו מצטלם בשומרון סרט נוסף שלה, "מעצר בית" של היוצרים אריאל וייסברוד ויוסי מאיר.

סרט על דתל"ש שחוזר לשומרון למעצר בית

הסרט שמופק על ידי חברת ההפקות "מדיה בולווארד" מספר את סיפורו של מני, יוצא בשאלה, מבית חרדי, המואשם בפשע שהוא לא ביצע ונשלח למעצר בית אצל הוריו החרדים בשומרון. הסרט מתאר את ההתמודדות של שני הצדדים, מני נלחם על חפותו כנגד כל הסיכויים ומנסה לאחות את הקרעים במשפחה, שהיא כרגע הדבר היחיד שנותר לו.

יוסי דגן עם השחקן רני בלייר על סט הצילומיםם

יוסי דגן עם השחקן רני בלייר על סט הצילומיםם צילום: רועי חדי

"האנשים כאן באמת מאמינים בעשייה הקולנועית"

בסרט משתתפים מיטב השחקנים, בהם: אסף מור בתפקיד הראשי, רני בלייר, עמי ויינברג, מוריס כהן, נועם שנהב ואלון נוימן. במאי הסרט גל גנוסר שיתף, "אנחנו מאוד שמחים לצלם את הסרט גם באלקנה וגם בנופים, וביישובים נוספים בשומרון", אמר, "אנחנו שמחים בתמיכה של 'קרן קולנוע שומרון' בסרט, ובאמונה הגדולה שלהם ביצירה הזאת וביצירות אחרות".

במאי הסרט סיפר על היחס של תושבי השומרון. "העבודה שלנו עם התושבים הייתה מקסימה", סיפר גנוסר, "אנשים עזרו לנו באופן שהדהים אותנו, וחימם לנו את הלב מכל הבחינות. האנשים כאן באמת מאמינים בעשייה הקולנועית שאנחנו מביאים לפה". יוסי דגן, יושב ראש הקרן, הוסיף, "הסרטים של הקרן מאפשרים יצירה אותנטית וייחודית ומספרים את הסיפור הייחודי של האיזור ושל החברה הישראלית. אנחנו נמשיך ליצור קולנוע איכותי שמביא סיפורים שטרם סופרו".