אחרי המונדיאל המונגש: הישג נוסף לאביחי שלי

בקרוב תחל הנגשת המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל עבור עשרות אלפי עיוורים וכבדי ראייה בישראל – את המשחקים ישדר יורם ארבל: "כשדר, זהו אתגר מקצועי מרתק ואני בטוח שנעשה טוב לעשרות אלפים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 18:06 יח בשבט התשפג

אחרי המונדיאל המונגש: הישג נוסף לאביחי שלי
יורם ארבל, אבי נימני ואביחי שלי באולפן המונגש של המונדיאל, צילום: ללא

הפעיל החברתי אביחי שלי רושם הישג גדול. לאחר הצלחת השידורים המונגשים לציבור העיוורים וכבדי ראייה, החרשים וכבדי השמיעה והנזקקים להנגשה קוגניטיבית במשחקי המונדיאל ששודרו ב"כאן" לפני כחודשיים, "תאגיד השידור הישראלי", משרד התרבות והספורט, מנהלת הליגות לכדורגל והספרייה המרכזית לעיוורים - פועלים בשיתוף פעולה להנגשת המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל עבור עשרות אלפי עיוורים וכבדי ראייה בישראל.

את השידורים יובל השדר הוותיק יורם ארבל מאולפני התאגיד, והם יותאמו לצרכיו הייחודיים של ציבור העיוורים וכבדי הראייה באמצעות תיאור קולי מפורט של המתרחש על המגרש ומחוצה לו – פעולות המאמנים, השופטים והאירועים מחוץ לכר הדשא וביציעים. המשחקים ישודרו באזור מיוחד באתר האינטרנט של כאן, וייפתחו כבר ביום שני הקרוב ב-20:00 במשחק בין מכבי נתניה למכבי תל אביב באצטדיון בנתניה.

"שנתיים אני נלחם על זה"

אביחי שלי, פעיל חברתי עיוור וכבד שמיעה, פעל בשנתיים האחרונות רבות בנושא, וב-20 בנובמבר, לאחר שנודע על הנגשת שידורי המונדיאל, כתב בטוויטר: "יש לי פרפרים בבטן. שנתיים אני נלחם על זה, מתרוצץ בין שרי התקשורת, התרבות והספורט והתאגיד, זועק שגם לנו העיוורים מגיע ליהנות מספורט, והנה היום זה קורה. 'כאן' מרים הפקה מטורפת להנגשת שידורי המונדיאל גם לעיוורים".

אביחי בסרטון הדגמה: 

"אתגר מקצועי מרתק ואני בטוח שנעשה טוב"

מיקי זוהר, שר התרבות והספורט אמר כי הוא שמח על היוזמה: "הספורט הוא הדבק שמאחד בין כולנו והנגשת הספורט לכל חלקי האוכלוסייה היא ערך חשוב. אני מקווה ומאמין שהיוזמה תתרחב בהיקפיה ותגדל בעתיד".

גולן יוכפז, מנכ"ל כאן, הודה לכל הלוקחים חלק בשיתוף הפעולה, ואמר כי "תאגיד השידור הישראלי רואה חשיבות גדולה מאוד בהנגשת שידוריו לכלל האוכלוסיות בישראל, וימשיך לעשות מאמץ להרחבת השידורים המונגשים – זה בדיוק תפקידו של שידור ציבורי".

"אני שמח להוביל את הפרויקט הנפלא הזה", אמר יורם ארבל, "כשדר, זהו אתגר מקצועי מרתק ואני בטוח שנעשה טוב לעשרות אלפי אוהדי כדורגל שנבצר מהם לראות את המשחקים ונצית להם את הדמיון!".

עמוס באר, מנכ"ל הספרייה המרכזית לעיוורים אמר בהתרגשות: "הנגשת הספורט היא חלק בלתי נפרד וחשוב מתחום הנגשת התרבות בישראל אותו מובילה הספרייה בשנים האחרונות. צעד נוסף לקידום החזון של צמצום הפער החברתי-תרבותי בציבור".