הצצה הסדרה החדשה ששוברת את המיתוסים הישראלים שגדלנו עליהם

סדרה חדשה של כאן 11 תעסוק במיתוסים שליוו אותנו מהקמת המדינה ועד היום, ותחשוף בפנינו את המשמעות מאחורי "כור ההיתוך", "עבודה עברית" ו"מלח הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/23 15:49 ב בשבט התשפג

הסדרה החדשה ששוברת את המיתוסים הישראלים שגדלנו עליהם
מכונת המיתוסים, צילום: באדיבות כאן 11

כולנו גדלנו והתחתנו על סיסמאות כמו "טוב למות בעד ארצנו", סיפורים על "יפי הבלורית והתואר" שהקריבו עצמם למען המדינה, ומושגים כמו "עבודה עברית" ו"הפרחת השממה" שהשתרשו בתרבותינו והפכו לחלק בלתי נפרד ממנה. עבור חלק מהישראלים הם סמל, דגל ומושא הזדהות. עבור אחרים, הם מגלמים עצימת עיניים, השפלה והדחקה.

בין "הטובים לטיס" ל"טובים לסייבר"

לרגל 75 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל, הבמאי אורי רוזנווקס חושף סדרה חדשה שתעסוק בכל המיתוסים שעדיין משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב המציאות שלנו ותנתח אותם. "מכונת המיתוסים" תנסה להציג את המתח המתמיד בין הדמיון למציאות, על ידי הגיבורים המופיעים בה בכל פרק ומספרים את סיפורם האישי. מ"חומה ומגדל" ועד ל"חניה במגדל" בין "הטובים לטיס" ל"טובים לסייבר", בין מה שהיה נכון פעם ונשאר כך למה שהשתנה ונכון היום.

המשמעות מאחורי צמד המילים "כור ההיתוך"

הסדרה תכלול ארבעה פרקים, ובכל אחד מהם תעסוק בנושא אחר. בין הנושאים: מי זכו להיקרא "יפי הבלורית והתואר"? מה המשמעות מאחורי צמד המילים "כור ההיתוך"? מי מייצג את המיעוט בחברה הישראלית? וגם, אילו מחירים קשים נגבו בעקבות הפרחת השממה של דור המייסדים?

הצצה לפרק הראשון של "מכונת המיתוסים":

הסדרה "מכונת המיתוסים" תשודר מ-15 בפברואר, ימי ד', בשעה 21:15 ב- כאן 11 ובדיגיטל