ביקורת בהשראת הסכמי אברהם: "השגרירות" הסדרה הקומית החדשה של רשת 13

קומדיית מצבים ישראלית מרעננת מציגה את סיפור פתיחת השגרירות הישראלית באבו-דאבי, בכיכובם של איציק כהן, לידור אדרי, שיר אברמוב ועידו מוסרי

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/01/23 14:38 ב בשבט התשפג

בהשראת הסכמי אברהם: "השגרירות" הסדרה הקומית החדשה של רשת 13
צילום: כיפה

אחרי הרבה שנים של תוכניות ריאליטי כמו הישרדות והאח הגדול, ערוץ 13 נותן במה ליצירה ישראלית עם סדרת סיטקום חדשה, שליוצרים שלה לקח יותר משנתיים וחצי להפוך את החלום למציאות. לז'אנר קומדיית המצבים יש פוטנציאל לתת לסדרות חיי מדף אינסופיים, כמו למשל "החיים זה לא הכל" שגם רשת הייתה מהמפיקים שלה, אך במידה והפאנץ' אינו מדויק מספיק הסדרה עלולה להפוך לכישלון, לכן תחום קומדיית המצבים הוא טריקי ומרוכב.

הסדרה החדשה של רשת, "השגרירות", עוסקת בחיי השגרה של השגרירות הישראלית באיחוד האמירויות. אחד היוצרים טוען: "הרעיון עלה במוחי עוד לפני שהיה הסכם שלום עם האמירויות", בין אם כן ובין אם לא אכן לרעיון של שגרירות במדינה ערבית יש פוטנציאל גדול להצחיק.

"השגרירות" עוקבת אחרי ההתנהלות היומיות בשגרירות ישראלית כאשר המיוחד בה הוא הדגש על המיקום שלה דווקא באבו דאבי. השחקן הראשי שמנצח על הכל הוא השגריר אותו משחק איציק כהן, שבשיחה לחדשות כיפה סיפק כי זה התפקיד הכי קשה ומורכב שעשה, זאת כנראה עם ההבנה לגודל האחריות להוביל סיטקום ישראלי. 

צילום: רפי דלויה

הבדיחות במהלך שני הפרקים הראשונים עוסקות בישראליות במיטבה. המריבה בין הערים בישראל על הזכות לקחת כסף מהאמרתיים על ידי חתימת הסכם ערים תאומות, עם כמה פאנצ'ים לא רעים בקרב בין תל אביב לראשון לציון. מדריך מהנה איך לא לערבב ישראלי ותמיד לפקוח עין שלא מנסים לעקוץ אותך. וגם פאנצ'ים מוצלחים מאוד על היחסים האסורים של ישראל עם מדינות עוינות.

חשוב לציין לטובה שחקניות קצת פחות מוכרות, שכבר בפרקים הראשונים משחקות בצורה מעולה. הראשונה היא שיר אברמוב שמשחקת את הישראלית האוטנטית כנספחת המשטרה של השגרירות, וגם את לידור אדרי ששיחקה במהלך הריון ראשון את תפקיד הדוברת בצורה אמינה ומצחיקה.

השחקנים בסיום הההקרנה

השחקנים בסיום הההקרנה צילום: מתן ליונס

ברוב הצפייה במהלך שני הפרקים הראשונים לא תמצאו את עצמכם מתגלגלים מצחוק, לעומת סדרות כמו רמזור, קופה ראשית ועוד. ובכל זאת, יש לסדרה המון פוטנציאל וצריך לראות לאן הסדרה תתקדם עם הפרקים הבאים. בכל אופן, איציק כהן כבר הכריז בסיום ההקרנה כי הוא בטוח שתהיה עונה שניה, את קביעותו נגלה לאחר השידור של 20 פרקי העונה ותגובת הקהל הישראלי אליהם.

ברכה מהשגריר האמיתי באבו דאבי

ברכה מהשגריר האמיתי באבו דאבי צילום: ללא