"השר קרעי הכריז מלחמה": הצעד החדש של עובדי התאגיד

ארגון העיתונאים והעיתונאיות יוצא בצעד נוסף נגד תוכניתו של השר קרעי ובאגודת העיתונאים פונים לנשיא המדינה. גם בתאגיד עצמו מתכוננים להמשך והנהלת התאגיד ערכה כינוס חירום עם העובדים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/01/23 13:04 כט בטבת התשפג

"השר קרעי הכריז מלחמה": הצעד החדש של עובדי התאגיד
מחאץ עובדי התאגיד. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחאה נגד סגירת התאגיד: על רקעתוכניותיו של שר התקשורת שלמה קרעי לקיצוץ משמעותי בתקציב תאגיד השידור הציבורי והתוכנית הכללית לסגירת השידור הציבורי במדינה, מתגברת המחאה של העיתונאים והעיתונאיות. בהודעה של ארגון העיתונאים והעיתונאיות נכתב כי המחאה ממשיכה וכי הם מגבשים שורת צעדים נגד מהלכיו של השר קרעי.

ביום ראשון הבא יקיים ארגון העיתונאים והעיתונאיות כנס חירום בתל אביב, במסגרתו יגבשו דרכי פעולה למאבק נגד הפגיעה לדבריהם בשידור הציבורי בישראל. בארגון אומרים כי: "לא נאפשר את חיסול השידור הציבורי". 

המכתב שנשלח לנשיא

גם באגודת העיתונאים ירושלים, המייצגת את עובדי התאגיד ממשיכים במאבק ואף פנו לנשיא הרצוג, במכתב לנשיא כתבו: "החזקת מאות עיתונאים תחת אזהרה ואיומים על מטה לחמם עלולה להוביל לפגיעה אנושה בחופש העיתונות, גם אם השר קרעי לא יצליח לחנוק למוות את השידור הציבורי".

הכרזה שפורסמה

הכרזה שפורסמה צילום: ארגון העיתונאים והעיתונאיות

אסיפת חירום של מנהלי התאגיד

גם בתאגיד עצמו מתכוננים להמשך, יו"ר "כאן", גיל עומר והמנכ"ל גולן יוכפז כינסו היום (א') את עובדי התאגיד לאסיפת חירום ראשונה בירושלים נוכח הכוונות לפגוע בתאגיד השידור הציבורי ונשאו דברים יחד עם נציגי ועד העובדים אלירן גבאי ויואב קרקובסקי.

גיל עומר אמר לעובדים: "בלי שידור ציבורי אין חדשות נטולות אינטרסים ועצמאיות. חדשות שמוכתבות מלמעלה על ידי מי שאינם בעלי מקצוע, בעלי הון או פוליטיקאים, פוגעות בראש ובראשונה בחוסנה של החברה. בלי שידור ציבורי יש גם פגיעה אנושה בתרבות, ביצירה הישראלית וביוצרים". 

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד, אמר בנאומו: "לפני ימים אחדים הונח על שולחני סקר, שבוצע לבקשת התאגיד, על ידי חברת סקרים מהבולטות בישראל, סקר שביקש לבחון מה עמדת הציבור מול הכוונות לפגוע בנו – קרוב לשבעים אחוזים מהציבור בישראל – יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, ימין ושמאל – מבקשים שלא לפגוע בכאן בשום דרך. זה מדד אמון גבוה כמעט יותר מכל גוף ציבורי אחר בישראל לבד מצה"ל".

עובדי התאגיד

עובדי התאגיד צילום: Gili Yaari/Flash90