מהתאגיד לערוץ 14? התוכנית של קרעי לשידור הציבורי נחשפת

הממשלה ושר התקשורת קרעי מקדמים שורת צעדים שיפחיתו משמעותית את תקציבו של התאגיד והעברתו לשאר הערוצים המסחריים. קרעי הכריז לאחר כניסתו למשרד כי הוא מתנגד לשידור ציבורי וכי בכוונתו להוריד את תקציב התאגיד

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/01/23 20:50 כד בטבת התשפג

מהתאגיד לערוץ 14? התוכנית של קרעי לשידור הציבורי נחשפת
שר התקשורת שלמה קרעי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

התוכנית הממשלתית לתאגיד: שר התקשורת שלמה קרעי כבר הביע את דעתו לגבי שידור ציבורי במדינה ובשבוע שעבר אמר כי לדעתו שידור ציבורי אינו נצרך. עתה הממשלה ושר התקשורת, מתכננת להעביר מאות מיליונים מהתקציב המיועד לתאגיד השידור, לטובת הערוצים המסחריים האחרים כך מפרסם הערב (ג') העיתונאי רביב דרוקר. דרוקר טוען כי אחת המטרות היא חיזוקו של ערוץ 14.

אחת מהחלטות הממשלה בנושא היא הקמת קרן שתייצר תחרות בין הערוצים המסחריים שיוכלו לקבל ממנה תקציבים. ייתכן והאפשרות שהערוצים יקבלו כספים שבעבר היו חלק מתקציב התאגיד יגרמו לריכוך בהתנגדות הערוצים לפגיעה בתאגיד השידור הציבורי.

השר קרעי בכנס העיתונות

השר קרעי בכנס העיתונות צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים"

שר התקשורת שלמה קרעי רמז בכנס העיתונות השנתי לפני כשבוע על עמדתו בנוגע לתאגיד ואמר: "בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים". "אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל", אמר שר התקשורת והוסיף: "יהיו הסרת חסמים, פתיחת השוק לתחרות. נכניס לכם תחרות, אתם משחקים במגרש ריק", אמר לבן כספית ועמית סגל בתכנית "פגוש את העיתונות".

התאגיד

התאגיד צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר התקשורת אמר אז כי "החזון שלי הוא שאין שידור ציבורי בישראל. תוך כמה זמן זה יקרה? זה יקרה. בשלב הראשון אני לא סוגר, אני פותח את התחרות. בקרוב אסגור את הרשות השניה ואת מועצת הכבלים והלוויין, להסיר מגבלות וחסמים. כאשר התכנית שלי תושלם יהיו תכניות ביזיוניות שלא יוכלו לעבור. היום לציבור אין השפעה, אין תחרות בשוק, אני רוצה שהציבור יקבע".

מנכ"ל "כאן", תאגיד השידור הישראלי, גולן יוכפז, צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פרושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמיתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".

ארגון העיתונאים: השר קרעי הכריז מלחמה על השידור הציבורי בישראל

ב"ארגון העיתונאים והעיתונאיות", הארגון היציג של עיתונאי תאגיד השידור, אמרו לאחר הצהרות השר קרעי בשבוע שעבר כי האמירה של קרעי כי יש בכוונתו לקצץ במאות מיליונים את תקציב תאגיד השידור הציבורי "היא הכרזת מלחמה על השידור הציבורי. שידור ציבורי בחברה דמוקרטית מאפשר שידורים איכותיים בעלי ערך חברתי ותרבותי, שאינם תלויים בבעלי ממון ואינטרסנטים ובשיקולים מסחריים בלבד. אנו מתנגדים בצורה נחרצת לכל ניסיון לפגוע בשידור הציבורי בכלל ובתאגיד השידור הציבורי בפרט. בתוך שנים ספורות תאגיד השידור הפך להיות לתו תקן של שירות ציבורי מצטיין הכולל חדשנות טכנולוגית, תוכן איכותי, הפקות מקומיות, חטיבת חדשות עצמאית משפיעה, והכל על בסיס עבודה מקצועית חסרת פשרות של מאות עובדי התאגיד".