אחרי 15 שנה: משה קצב מתראיין לטלוויזיה

הנשיא לשעבר שהורשע באונס וישב חמש שנים בכלא, שובר שתיקה טלוויזיונית. בראיון לתוכנית זמן אמת ברשת 13 ידבר קצב על הפרשה ההיא, הטעויות שעשה | לפני כחצי שנה הוציא ספר זכרונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 12:31 כז בכסלו התשפג

אחרי 15 שנה: משה קצב מתראיין לטלוויזיה
משה קצב, צילום: Aloni Mor/Flash90

מתראיין לטלוויזיה: 15 שנים עברו מאז הואשם הנשיא לשעבר משה קצב באונס, הורשע ונידון לשבע שנות מאסר. הרשעתו עוררה עניין עצום בתקשורת בארץ ובעולם, אך קצב עצמו שמר על שתיקה לאורך כל השנים וסירב באופן גורף להתראיין.  

צפו בהצצה לתוכנית:

ראיון טלוויזיוני ראשון בישראל

ביום חמישי הקרוב ישבור קצב שתיקה טלוויזיונית בתכנית "רגע האמת" של סיון כהן-סבן ברשת 13. בתוכנית, חוזרת סבן אל ימי תחילת הפרשה, סירובו של קצב להסכים לעסקת טיעון ועד הרשעתו באונס בשתי ערכאות. קצב מדבר לראשונה מול המצלמה של כהן - סבן ועונה על השאלות הקשות. בתכנית יובאו גילויים חדשים, שטרם נחשפו, על מה שהתחולל מאחורי הקלעים של הפרשה שטלטלה את ישראל.

משה קצב בעת צאתו מהכלא

משה קצב בעת צאתו מהכלא צילום: Aloni Mor/Flash90

קצב כזכור, הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בעבירות של אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית של נשים שהיו כפופות למרותו בעת שכיהן כשר התיירות ונשיא המדינה, וכן בשיבוש מהלכי משפט. קצב ערער על פסק הדין, אך בית המשפט העליון דחה את ערעורו בנושא ואת בקשתו למשפט חוזר וקבע כי לא נגרם לו עיוות דין.

הספר שהוציא משה קצב

לפני כחצי שנה פורסםכי קצב הוציא לאור ספר זיכרונות אוטוביוגרפי בהוצאת "ספרי צמרת", הספר כולל את כל סיפור חייו של קצב, כולל התייחסות נרחבת לפרשת האונס ועבירות המין שבה הורשע, ושבגינה ריצה חמש שנות מאסר.

לאורך הספר מאשים קצב שורת גורמים. בין היתר הוא כותב: "ארור היום שבו נבחרתי לכהונת נשיא המדינה" ומכנה את מה שנעשה לו, לתפיסתו, "הוצאה להורג". לצד טענותיו כלפי מערכות אכיפת החוק קצב מפנה גם טענות קשות לתקשורת הישראלית ומכנה אותה "שיכורת כוח וחדורה תחושת משיחיות, צדקנות וטהרנות".