נועה קירל אמרה כן: "משימה לאומית"

הבוקר הוכרז באופן רשמי כי הזמרת המצליחה תהיה הנציגה הישראלית לאירוויזיון שיתקיים במאי 2023 בבריטניה: "אני יוצאת לדרך - בכדי להביא כבוד גדול למדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/22 11:00 יג באב התשפב

נועה קירל אמרה כן: "משימה לאומית"
נועה קירל וטל פרייפלד, צילום: רפי דלויה

הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023 בחרה לפני כחודש בזמרת נועה קירל לייצג את ישראל בתחרות. הבוקר (ד') התקיימה מסיבת עיתונאים בה הוכרזה באופן רשמי קירל כנציגה הישראלית לאירוויזיון שיתקיים בחודש מאי בבריטניה.

"כמו בכל מקום בעולם בו הופעתי, אם זה על מדי צה"ל ואם זה בבמות גדולות בעולם - תמיד הרגשתי גאווה לייצג את המדינה", אמרה הבוקר קירל, "אז גם היום, אני גאה מאוד לצאת למשימה הזו, שהיא עבורי משימה לאומית, יחד עם כל עם ישראל מאחוריי, אני יוצאת לדרך - בכדי להביא כבוד גדול למדינה".

על פי ההסכמות בין כאן, תאגיד השידור הישראלי לקירל, יינתן לנועה וצוותה המקצועי חופש אומנותי בבחירת השיר, בכפוף לתקנון ה-ebu ולמסגרת התקציבית של התאגיד. אירוויזיון 2023 ייערך בבריטניה וישודר ב- כאן 11 ובדיגיטל (תאריך התחרות טרם נקבע).

טל פרייפלד, מ"מ מנכ"ל כאן, מסרה כי "השנה ישראל חוגגת 50 שנה להשתתפותה באירוויזיון והחלטנו לשנות את כללי המשחק ובמקום לבחור נציג בריאליטי כזה או אחר פשוט לבחור באמנית מספר אחת לייצג את ישראל. עבודת הוועדה היתה קלה מאד והבחירה בנועה, פה אחד, זכתה לתמיכה ציבורית מקיר לקיר". 

הרשימה הורכבה משמות האמנים המושמעים ביותר בישראל

על פי ההודעה מהחודש שעבר, חברי הוועדה דנו ב-78 שמות של זמרות וזמרים "בעלי ניסיון עשיר ומוכח בעמידה מול קהל גדול". הרשימה הורכבה משמות האמנים המושמעים ביותר בישראל על פי כאן גימל וגלי צה"ל, מועמדים לזמר וזמרת השנה ולהרכב השנה בשנים 2019, 2020 ו-2021.

בשלב שני, כל חבר בוועדה הציע שני שמות מתוך הרשימה - עד 20 שמות בסך הכול. הוועדה דנה באמנים המופיעים ברשימת הנבחרים וצמצמה את הרשימה על פי סדר עדיפויות, כאשר האמן המתאים ביותר דורג ראשון ברשימה וכך הלאה. בתום הדיון, תאגיד השידור הציע לאמן שדורג ראשון ברשימה לייצג את ישראל בתחרות, בתנאים שיקבעו על ידי התאגיד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן