תשחזר את ההצלחה? נועה קירל נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2023

הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023 בחרה בזמרת נועה קירל לייצג את ישראל בתחרות | נציגיה של הזמרת מסרו: "נועה תהיה גאה לייצג את ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/22 16:00 יב בתמוז התשפב

תשחזר את ההצלחה? נועה קירל נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2023
נועה קירל, צילום: פלאש 90

יש נציגה: תאגיד השידור הישראלי הודיע היום (שני) כי הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023 בחרה בזמרת נועה קירל לייצג את ישראל בתחרות. מנציגיה של הזמרת נמסר כי "נועה תהיה גאה לייצג את ישראל". בוועדה שבחרה בקירל כללה עשרה חברים, בעלי מומחיות בתחום התרבות, המוסיקה, הטלוויזיה והאירוויזיון. חמישה מהם מייצגים את תאגיד השידור.

הרשימה הורכבה משמות האמנים המושמעים ביותר בישראל

על פי ההודעה, חברי הוועדה דנו ב-78 שמות של זמרות וזמרים "בעלי ניסיון עשיר ומוכח בעמידה מול קהל גדול". הרשימה הורכבה משמות האמנים המושמעים ביותר בישראל על פי כאן גימל וגלי צה"ל, מועמדים לזמר וזמרת השנה ולהרכב השנה בשנים 2019, 2020 ו-2021.

בשלב שני, כל חבר בוועדה הציע שני שמות מתוך הרשימה - עד 20 שמות בסך הכול. הוועדה דנה באמנים המופיעים ברשימת הנבחרים וצמצמה את הרשימה על פי סדר עדיפויות, כאשר האמן המתאים ביותר דורג ראשון ברשימה וכך הלאה. בתום הדיון, תאגיד השידור הציע לאמן שדורג ראשון ברשימה לייצג את ישראל בתחרות, בתנאים שיקבעו על ידי התאגיד.

כזכור, בחודש שעבר הכריז תאגיד השידור כי נציג ישראל בתחרות האירוויזיון לשנת 2023, ייבחר באמצעות וועדה מקצועית - לראשונה מאז 2014. מאז 2015 ועד 2020 נבחרו נציגי ישראל לתחרות במסגרת תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון". השנה נבחר מיכאל בן-דוד לייצג את ישראל בטורינו, לאחר שזכה בתוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון" ששודרה ברשת 13. בן-דוד לא העפיל לשלב הגמר בתחרות.