האקדמיה ללשון העברית מציגה: מילון מיניוני - עברי

איך אומרים בלו בעברית, או סטופה, או טאטאט באלא טו? אחרי שנים שכולנו תהינו בפתרון החידות הללו, האקמיה ללשון העברית מתרגמת לנו את המילים הכי נפוצות במיניונית מדוברת

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 16:23 כב בתמוז התשפב

האקדמיה ללשון העברית מציגה: מילון מיניוני - עברי
מיניונים, צילום: shutterstock

טירוף ה-"מיניוניום" משגע את העולם, זאת בעקבות סרט הילדים החדש - "המיניונים: עלייתו של גרו". לטובת מי שלא מכיר: המיניונים הם דמיות קטנות, חמודות וצהובות, ולהן שפה מיוחדת משלהן. כדי להתאים את הטירוף לקהל העברי, האקדמיה ללשון העברית פרסמה בעמוד האינסטגרם מילון שמתרגם את השפה הדימיונית לשפה העברית.

המילון מתרגם מילים נפוצות בשפה כמו בלו (שלומכם ישגה), פופיי (נשתמע), בנק יו! (שלמי תודה) וכמובן סטופה (עד כאן תחום שבת!). בנוסף לעברית תקנית, המילון מתרגם את המילים מיניוניות לשפה של הנוער של היום.

צפו במילון החדש:

לפי הנאמר בפוסט שפת המיניונים הומצאה בידי כותבי הסדרה בהשראתן של שפות רבות: אנגלית, צרפתית, ספרדית ועוד. כך נוצרה הג'יבריש של המיניונים, או בעברית: קַשְׁקֶשֶׁת – בליל הברות חסר משמעות, מעין דיבור בשפה שאיננה קיימת.

כאמור, הסרט החדש גרם לטירוף בינלאומי. כחלק מהטירוף, בני נוער ברחבי העולם הגיעו לבתי הקולנוע כשהם לבושים בלבוש אלגנטי, ואפילו רשת הגלידריות גולדה השיקה טעם חדש וצהוב בהשראת הסרט.