"זמן אמת" חוזרת | היהלומן החרדי שסיבך את נתניהו ואת ראש המוסד לשעבר

העונה השישית של תכנית התחקירים המשובחת מבית התאגיד נפתחת עם סיפור מרתק על היהלומן החרדי שהסנקציות שהוטלו עליו בארצות הברית הביאו להתערבות של הבכירים הישראלים לטובתו | אל תפספסו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 17:23 ט באייר התשפב

"זמן אמת" חוזרת | היהלומן החרדי שסיבך את נתניהו ואת ראש המוסד לשעבר
התחקיר על דן גרטלר, היהלומן החרדי, צילום: כאן 11

תכנית התחקירים של התאגיד "זמן אמת" פותחת עונה שישית עם תחקיר מיוחד שעשה אבי עמית ועוסק בתעלומה ביטחונית-מדינית שמעלה סימני שאלה בנוגע לשיקול הדעת של מספר גורמים בכירים ביותר בישראל: ראש המוסד לשעבר, השגריר הישראלי בוושינגטון וראש הממשלה הקודם.

לפי התחקיר, השלושה חברו יחדיו כדי לסייע לאדם שהשלטונות האמריקאים הכניסו לרשימות השחורות שלהם: דן גרטלר - יהלומן ישראלי חרדי שעשה את מרבית הונו בקונגו אבל הצליח להסתבך בדרך עם המעצמה הגדולה בעולם ובכך להפוך לאחד הישראלים הבודדים אי פעם שהאמריקאים החליטו להטיל עליו סנקציות חמורות במיוחד. המהלך הגיע בעקבות טענות רבות על כך שגרטלר עשה את הונו תוך ניצול המקומיים, התעשרות על חשבון אחת המדינות העניות בעולם ומעשי שחיתות.

דווקא היהלומן החרדי, שלא הביא לתרומה מעשית כלשהי לביטחון ישראל, זוכה לקבל מטריית הגנה מפתיעה מצד לא אחד מאשר ראש המוסד הישראלי יוסי כהן שנוסע לוושינגטון ומשתמש בקשריו ובקשרי השגריר רון דרמר כדי לשכנע את דונלד טראמפ להסיר את הסנקציות מעל גרטלר חמישה ימים לפני סיום כהונתו של טראמפ. 

מה גרם לראש המוסד לצאת להגנתו של יהלומן אחד ולסכן יחסים עם ממשל של הידידה החשובה ביותר שלנו בעולם? אבי עמית יצא למסע בשלוש יבשות בניסיון לפענח את התעלומה וחזר עם לא מעט גילויים שחלקם מעלה סימני שאלה נוספים.

זמן אמת, עונה חדשה, רביעי, 21:15, מיד אחרי חדשות הערב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן