ביקורת טהרן חזרה לעונה שנייה בהפקה הוליוודית ועדיין ישראלית

הסדרה הישראלית שכבשה את המסכים הגדולים גם מעבר לים, פתחה את העונה השנייה שלה עם פרק בכורה בועט, תפנית חדשה ושילוב של כוח נשי שעוד לא ראינו על המסך הישראלי | היזהרו מספוילרים

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 08/05/22 16:37 ז באייר התשפב

טהרן חזרה לעונה שנייה בהפקה הוליוודית ועדיין ישראלית
טהרן, צילום: באדיבות כאן 11

סדרת המתח הישראלית של היוצר משה זונדר שנרכשה על ידי הענקית אפל טי.וי שבה אמש (שבת) למסך לעונה שנייה, זאת לאחר שהשידור נדחה ממוצאי יום העצמאות עקב הפיגוע הקשה באלעד. אחרי שהעונה הראשונה שאבה אותנו לעלילה המותחת, מלאת הטוויסטים והמקצב העולה ויורד, העונה השנייה לא מורידה רגל מהגז ולוקחת אותנו לפיתולים וכיוונים חדשים לגמרי.

הסדרה עוקבת אחר מרגלת מוסד צעירה, תמר רביניאן, שנשלחה לבירת הרפובליקה האסלאמית במטרה למנוע התחמשות גרעינית של איראן. תמר מוצאת את עצמה עד מהרה עמוק בבלאגן כשסכנה אורבת בכל צעד, והיא צריכה לבחור בין המשימה לליבה.

פרק סיום העונה הראשונה השאיר אותנו פעורי פה, ללא תחושת קלוז'ר אלא עם פתח רחב להמשך. מטוסי חיל האוויר נכלאים למלכודת וטייס ישראלי נופל בשבי, קדוש המפקדת של תמר מתגלה כסוכנת כפולה ומתה, פראז ממשמרות המהפכה נותר פצוע אבל בחיים כי תמר חסה על חייו, בעוד שהיא ומילאד - ההאקר למחשבים ולליבה, רוכבים לעבר היעד הבא.

ראינו שההפקה הישראלית לא נופלת מהסטנדרטים של הגדולים

העונה השנייה ממשיכה את קו העלילה וסוגרת את כל הפינות הפתוחות. חודשיים אחרי, תמר ומילאד הופכים לזוג ומתכננים לברוח לקנדה ולהתחיל חיים חדשים, רק שהסכנה חצי פעימה מאחוריה. המוסד מבקש עזרה במשימה להציל את הטייס הישראלי שנפל בשבי, ספויילר – המשימה עברה בהצלחה אבל תמר נותרה בשטח, מה שגרם לה לשיתוף פעולה עם מרג'אן מותנזאני.

את מרג'אן משחקת לא אחרת מאשר גלן קלוז. כן כן, אם השם מוכר לכם זה ודאי בשל העובדה שמדובר פה על שחקנית הוליוודית עטורת פרסים, שהייתה כל כך נרגשת להזדמנות לשחק בפרסית. בכל מקרה, מרג'אן היא סוכנת מוסד בריטית שהתאסלמה, שהופכת להיות המנטורית הקשוחה של תמר המובילה אותו לסיפור כיסוי עמוק בתוך עולם העושר והפאר של טהרן.

ראינו כבר שההפקה הישראלית לא נופלת מהסטנדרטים של הגדולים, הכותבים יודעים היטב מה הם עושים והשחקנים מרשימים בביצועים. כך שדווקא כששמענו שהעונה השנייה תהיה תחת אפל טי.וי, ועוד בשיתוף כוכבת הוליוודית ענקית, היה חשש שהסדרה תאבד מקסמה. אבל זה ממש לא הסיפור.
העונה השנייה מעלה ניחוח של הפקה בינלאומית, אך עדיין הישראליות גועשת ממנה. מרגישים את האדרנלין והמתח בגוף כשהם מבצעים פעולת חילוץ לאחד "משלנו", אבל אי אפשר שלא לתהות אם כאן נגמר הקשר לישראל בצורה מובהקת, האם העלילה עכשיו תהיה רק סביב תמר?  בכל מקרה, עדיין רואים את האותנטיות והגוון הישראלי על המסך, כל שלא חלה כאן נפילה לקלישאות סוחטות רייטינג שחששנו לראות. הרי בקלות יכלו לתת לשחקנית ההוליוודית להוביל, להוסיף כמה פיצוצים גדולים פה ושם ולספר לנו מה זו אהבה שיש רק בסרטים. 

המשחק המדהים של גלן לא גורע ולו מעט מניב סולטן המגלמת את תמר. השתיים הן ה"פאוור קאפל" שכבר השתוקקנו לראות ואנחנו רק מחכים לראות עוד. קונטרה מעולה של משחק וטקסט, לצד עלילה חכמה, מסוכנת ושונה מאוד ממה שקיבלנו עד כה, מוכיחים שהיצירה הישראלית בדרך הנכונה. טהרן היא גיימצ'נג'נר רצינית, ההקפדה, הדיוק, והתפניות ההולכות המסתבכות והלא צפויות מצליחות לשמור הן את הקהל הישראלי והן את הקהל העולמי על קצה הכיסא.