סטודנט צפון קוריאני הבריח עותק של משחקי הדיונון ויוצא להורג

בצפון קוריאה נגזר עונש מוות על סטודנט שהבריח עותק מהסדרה הפופולארית משחקי הדיונון, לאחר שהרשויות תפסו תלמידים צופים בלהיט העולמי. המורים בתיכון של התלמידים נענשו גם ונשלחו לעבוד במכרות פחם מרוחקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 14:59 כ בכסלו התשפב

סטודנט צפון קוריאני הבריח עותק של משחקי הדיונון ויוצא להורג
משחקי הדיונון, צילום: Noh Juhan | Netflix

סדרת הדרמה האלימה משחק הדיונון (בקוריאנית: 오징어게임), ממשיכה לנפק כותרות ועכשיו גם בהקשר פחות חיובי, לאחר שהפכה לסדרה הפופולארית בנטפליקס בכל הזמנים, ובישראל הפכה לסדרה הנצפית ביותר אי פעם. נראה כי גם בצפון קוריאה ביקשו ליהנות מהסדרה, אך הפעם זה עלה בחיי אדם מאסרי עולם ובעבודות פרך. 

הסטודנט יוצא להורג בכיתת יורים

סטודנט צפון קוריאני, אשר הבריח כונן USB ובו עותק מהסדרה המפורסמת יוצא להורג לאחר שהרשויות בצפון קוריאה תפסו שבעה תלמידים צופים בסדרה, על פי הדיווח ההוצאה להורג של הסטודנט תתבצע באמצעות כיתת יורים. 

התלמידים שנתפסו צופים בסדרה נענשו גם כן על ידי רשויות המדינה, תלמיד שקנה העתק של הסדרה קיבל מאסר עולם, וששת התלמידים האחרים נידונו לחמש שנים עבודות פרך, מנהלי בית הספר פוטרו והם עומדים להישלח לעבודה במכרות מרוחקים. 

(קרדיט: נטפליקס)

מעצרם של הסטודנטים נעשה ע"י יחידה מיוחדת שהוקמה בצפון קוריאה שמתמחה בתפיסת צופים בתכנים לא חוקיים בווידאו. והוא בא כחלק מיישום החוק החדש שהתקבל בצפון קוריאה "חיסול המחשבה והתרבות הריאקציונרית", על פי החוק שהוכרז בשנה שעברה, ייגזר עונש מוות על צפייה, שמירה או הפצה של מדיה ממדינות קפיטליסטיות, במיוחד מדרום קוריאה וארה"ב איתן יש לצפון קוריאה היסטורית סכסוכים ארוכה. 

מתוך הסדרה משחקי הדיונון

מתוך הסדרה משחקי הדיונון צילום: Noh Juhan | Netflix

הרשויות בצפון קוריאה יחקרו באכזריות את המקרה

כזכור, צפון קוריאה היא מדינה מתבודדת ומנותקת מהתרבות המערבית, הסדרה משחקי הדיונון שמוצאה מקוריאה הדרומית ואף דוברת את השפה מעוררת עניין במדינה, אך שם נעשים מאמצים רבים למנוע מהתושבים להיחשף לתכנים מתרבות זרה, כך שהכנסת הסדרה הפופולרית לתחומי המדינה תגרום לכך שרשויות המדינה לא יוותרו, ויחקרו באכזריות את הנוגעים לפרשה וינסו לחלץ מהם ממי הם קיבלו את עותקים או עם מי הם שיתפו את אותם עותקים.

כזכור, הסדרה משחק הדיונון היא סדרת דרמה ומתח דרום קוריאנית המשודרת בנטפליקס. לסדרה תשעה פרקים והיא הופקה ונכתבה על ידי וואנג דונג-היוק ומככבים בה השחקנים הקוריאנים פארק היי סו ולי יונג-ג'ה. הסדרה שברה לא מעט שיאים, נטפליקס מדווחת כי מעל ל - 100 מליון אנשים כבר צפו בסדרה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן