כשהתנ"ך והתלמוד נכנסו לנעמי שמר "למחזור הדם"

המוזיקאי אריאל הורוביץ, ובנה של המשוררת, התארח בתכנית "ארון השירים היהודי" וסיפר לעומר בן רובי על הרצון שלו כיהודי-חילוני, להחזיק את המתח בין היהדות לעולם המודרני, וטען כי אימו למדה תנ"ך וגמרא עוד בבית הספר בכנרת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/04/21 19:40 יז באייר התשפא

כשהתנ"ך והתלמוד נכנסו לנעמי שמר "למחזור הדם"
הורוביץ. מאמין באלוהים, צילום: צילום מסך.

פרק חדש בתוכנית "ארון השירים היהודי" - תוכנית התרבות והמורשת של כאן 11, תשודר מחר (ו'), כשהפעם עומר בן רובי יארח את המוזיקאי אריאל הורוביץ, והשניים ידברו על היחס לאמונה שלו כאדם חילוני, ועל מצוות "והגדת לבנך", והביטוי שהיא מקבלת בציבור החילוני.

הורוביץ, בנה של המשוררת והפזמונאית נעמי שמר ז"ל, סיפר לבן רובי כי "בדורות הראשונים של בניית המדינה, היא מאוד חזק ללמוד תנ"ך ותלמוד, ובבית הספר של אמא שלי זה גם היה חזק. הכניסו לה את זה למחזור הדם". 


"בציבור החילוני - אין 'והגדת לבנך'"

"יש גם דברים לא טובים, יש דברים שאני לא לוקח בשתי ידיים", אמר הורוביץ והוסיף כי, "ברגע שיש אלוהים יש לו גם סגל דיפלומטי, אז יש מאוד חזק מה כן ומה לא, ועל זה אני לא חותם מיד. כיהודי חילוני יש לי תפקיד, איך גם לא זורקים את התרמיל וחיים חיים יהודיים, זה אחלה תפקיד, בגלל זה אני 'בעל שאלה'".


אריאל הורוביץ בוחר במה להאמין

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן