יש סיבה למהומה: "טהרן" בהחלט מספקת את הסחורה

אחרי פרסום מסיבי והמכירה לאפל טי וי, מסתבר שלסדרה החדשה של התאגיד באמת יש מה להציע. עם שמירה של רמת מתח טובה שמחזיקה את הצופה לאורך הפרק, ושומר על רמת אמינות שלא מזלזלת בצופה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 23/06/20 10:14 א בתמוז התשפ

יש סיבה למהומה: "טהרן" בהחלט מספקת את הסחורה
צילום: באדיבות כאן 11

סדרת הטלוויזיה החדשה של התאגיד התחילה עם עם יחסי ציבור כל כך מסיביים, שהיה מדובר באכזבה אם הסדרה לא תהיה פחות ממצוינת. אמש (ב') עלו שני הפרקים הראשונים של הסדרה, ונראה כי גם הביקורתיים ביותר יודו שיש כאן רמה חדשה של טלוויזיה בישראל. הסדרה כזכור עוד טרם עלייתה לשידור בישראל נמכרה לאפל טי וי, ומתברכת גם בקאסט חצי ישראלי חצי הוליוודי - וכן יש סיבה לגאווה, זו בהחלט סדרה טובה.

העלילה עוקבת אחרי תמר רביניאן (ניב סולטן, הכוכבת העולה) האקרית שנשלחת על ידי המוסד למשימת פריצה בטהרן. המשימה שלה משתבשת ומתחילה לבדה לנהל ניסיון בריחה ממדינת האויב בעזרת הכישורים שלמדה. מן הצד השני נמצא סוכן בכיר של משמרות המפכה (שון טאוב, הייבוא ההוליוודי) פטריוט איראני וחד הבחנה שדולק אחר תמר. ברקע נמצאים גם אנשי המוסד שמנסים לסייע לסוכנת שלהם בשלט רחוק (מנשה נוי ולירז צ'רכי).

ההשוואה המתבקשת מיד היא ל"פאודה" שהפכה את המסתערבים והשפה הערבית לדבר החם בישראל. אז ברובד הזה הן די דומות, ואולי יקום כאן צורך בקרב הישראלים להתחיל לשוחח בפרסית ולפנטז על שירות במוסד. אבל בסופו של דבר מדובר ביצירות שונות וטוב שכך. טהרן בניגוד לפאודה פחות מנהלת קרבות אקשן מרובות ירי, אבל רף המתיחות מאוד גבוה ושומר על ערנות הצופה לאורך כל הפרק. בניגוד לפאודה שגולשת הרבה לדיאלוגים סתמיים ורומנים בשקל.

כבר מהסצנה הראשונה המתח גבוה, כשנכנסים שני ישראלים שמגלים שמטוס עליהם עלו עושה עצירת פתע באיראן, והצופה מיד חרד למציאות הזו. משם מוצג מרדף ארוך שיהיה לאורך כל הסדרה, כשעם תחילת המשימה של תמר, היא לא מצליחה לשמור על זהותה הסודית ונחשפת. כמו בכל הסדרות החדשות יש הקפדה של יצירת דמויות עגולות, כשהרעים נחשפים ברגעיהם האנושיים והטובים ברגעיהם האפלים.

ציון לשבח נוסף הוא רמת האמינות שהסדרה מציגה. זה מתחיל מהתפאורה והתלבושות, הסדרה אמנם צולמה ביוון אך לאורך כל הצילומים הצופה מאמין כי הסדרה באמת צולמה באיראן. דבר נוסף העלילה לא נראית מאוד מופרכת, דמותה של תמר היא לא כל יכולה ומקבלת תמיכה רבה כדי לא לעבור הכל לבדה. זאת שוב בניגוד לפאודה שבעונה האחרונה נשלחו ארבעה סוכנים ללב עזה שחילצו חטופה חיסלו גנרל של חמאס ועוד עשרות חיילים על הדרך. בסדרה הזו סוכנת המוסד בעיקר מנסה להימלט ולהישאר בחיים ופחות לחסל מדינה שלמה בעזרת לוחמת קרב מגע ולפטופ. 

מעניין היה לדעת מה רמת הרייטיניג של התכנית, והאם הצופה הישראלי בחר אמש דווקא בסדרה החדשה והשאיר אבק לתכנית ריאליטי מעייפות בערוצים המתחרים. אלא שיותר לא נדע מה הרייטינג של תכניות תאגיד השידור הציבורי 'כאן'. ועדת המדרוג, המפרסמת את נתוני הצפייה של ערוצי הטלוויזיה בישראל, פנתה ל'קשת' ול'רשת', וביקשה להפסיק לפרסם את נתוני הצפייה  - הרייטינג - של תאגיד 'כאן'. אבל המבט כרגע הוא להיכנס לעולם הסטרימינג ואת מי מעניין הרייטיניג כשאפל טי וי קנתה אותך. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן