נתוני הרייטינג של 'כאן' יפסיקו להתפרסם

התאגיד פרש מוועדת המדרוג - המפרסמת את נתוני הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה - כבר לפני מספר חודשים, אך עד היום התפרסמו נתונים לא רשמיים. ועדת המדרוג הורתה - להפסיק לפרסם את הנתונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/20 09:33 ל בסיון התשפ

נתוני הרייטינג של 'כאן' יפסיקו להתפרסם
מה הרייטינג?, צילום: shutterstock

יותר לא נדע מה הרייטינג של תכניות תאגיד השידור הציבורי 'כאן'. ועדת המדרוג, המפרסמת את נתוני הצפייה של ערוצי הטלוויזיה בישראל, פנתה ל'קשת' ול'רשת', וביקשה להפסיק לפרסם את נתוני הצפייה  - הרייטינג - של תאגיד 'כאן', אחרי שזה פרש מהוועדה כבר לפני כחצי שנה, בסוף שנת 2019.

"לא רלוונטי": תאגיד 'כאן' לא יימדד ברייטינג

מאז הפרישה המשיכו להתפרסם נתונים לא רשמיים של אחוזי הצפייה בתכניות התאגיד, אך הבוקר (ב') הוא הבוקר הראשון בו לא מתפרסמים יותר הנתונים. 

כזכור, ב'כאן' החליטו לפרוש מוועדת המדרוג משום שלדבריהם שיטת קביעת הנתונים איננה רלוונטית בעולם של דיגיטל. בהודעת התאגיד על החלטת הפרישה מהוועדה, בחודש דצמבר האחרון, נאמר: "לאור הצלחת אסטרטגיית "דיגיטל תחילה", שבמסגרתה עולים כל התכנים של כאן לדיגיטל לפני שידורם בכאן 11, וזוכים שם לחשיפה מרשימה, אישרה מועצת כאן להנהלת התאגיד לפרוש בסוף שנת 2019 מוועדת המדרוג".

בתאגיד הסבירו כי "ההחלטה התקבלה מאחר שהמדידה הזאת אינה מתאימה לתאגיד ואינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפיה בכל הפלטפורמות, ובכלל זה הצפייה בדיגיטל, אלא משקפת רק את המדרוג (הרייטינג) של גופי השידור החברים בוועדה".

על פי הודעת התאגיד, השיטה אינה תואמת את המציאות בשטח: "המועצה הנחתה את התאגיד לפרסם יום-יום את נתוני הצפייה בדיגיטל ואת המדדים שעל פיהם מתבצעת המדידה. החלטת המועצה מבוססת על חוות דעת של אנשי מקצוע בתאגיד, הקובעת כי המדידה הנוכחית, שמודדת רק טלוויזיה, אינה רלוונטית לתאגיד ועולה מיליוני שקלים בשנה".

עוד הסבירו בתאגיד השידור: "על פי חוות הדעת הזאת כל התכנים של התאגיד נגישים לציבור בדיגיטל בכל זמן ומקום מתוקף יעדיו כגוף ציבורי ומדידת הרייטינג המיושנת באמצעות ה'פיפל מיטר' (השיטה על פי נמדד הרייטינג בישראל, י.ק.), אינה מותאמת לשינויים מרחיקי הלכת בהרגלי הצפייה בישראל, ירידה בצפייה בטלוויזיה בכלל ועלייה בצפייה בדיגיטל.
עוד נקבע בחוות הדעת כי המדידה באמצעות פיפל מיטר אינה מודדת באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים, ולכן יש צורך במודל מדידה חדש ובטכנולוגיה מתקדמת".