אחרי שנים שהיה סגור: חוף דגניה בכנרת נפתח מחדש

בעקבות עבודות כחלק מפרויקט אספקת מים לממלכת ירדן, חוף דגניה היה סגור במשך שנים | בטקס הפתיחה ננטעו שתילים בחוף וסילמן הצהירה: "נמשיך לפעול לשמירה על זכותו של הציבור למעבר חופשי בחופי הכנרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 10:34 ט בשבט התשפג

אחרי שנים שהיה סגור: חוף דגניה בכנרת נפתח מחדש
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בטקס חגיגי נפתח אתמול (ב') חוף דגניה שבכנרת לציבור לאחר שהיה סגור במשך שנים רבות. רצועת חוף דגניה מתפרשת על שטח של כ-3 דונם וקו חוף שנפרש לאורך כ-75 מטרים, והוא היה סגור בעקבות עבודות כחלק מפרויקט אספקת מים לממלכת ירדן.

הסכם משנות התשעים

כאמור, סגירת החוף הייתה עקב עבודות נרחבות שביצעה חברת המים הלאומית מקורות, שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית כחלק מפרויקט אספקת מים לממלכת ירדן, במסגרת הסכם שנחתם בשנות ה-90, בין ישראל לירדן. מימון השיקום ניתן על ידי מקורות ובוצעו על ידי איגוד ערים כינרת.

צילום: ליאור פוזניאק

במעמד הפתיחה נכחו השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום, יו"ר מקורות יצחק אהרונוביץ', סגן מנהל רשות המים זאב אחיפז וילדי עמק הירדן. המשתתפים נטעו שתילים בחוף שנפתח לאחר שיקום.

"יש לי אג'נדה ברורה, שבקדנציה שלי השארתי את ארץ ישראל בריאה, נקייה וטובה יותר - זו שליחות חיי"

עידית סילמן השרה להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה בראשותי ימשיך לפעול לשמירה על זכותו של הציבור למעבר חופשי בחופי הכנרת הנגישים ונקיים מפסולת. לנחלי הצפון שמורה פינה מיוחדת בסדר היום של המשרד. יש לי אג'נדה ברורה, שבקדנציה שלי השארתי את ארץ ישראל בריאה, נקייה וטובה יותר - זו שליחות חיי".

סילמם וגרינבאום

סילמם וגרינבאום צילום: ליאור פוזניאק

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת, בירך על פתיחת הקטע הנוסף מ'שביל סובב כינרת' ורצועת החוף החדשה, ויצחק אהרונוביץ'ף יו"ר חברת המים הלאומית מקורות, הוסיף כי עתה הציבור יוכל ליהנות מהמתחם החדש לצרכי פנאי ונופש.