החוף שהיה סגור ומושבת במשך שנים ייפתח סופסוף לציבור

חוף דגניה שהיה מושבת בשנים האחרונות לצורך הקמת תשתית של מקורות, ייפתח בעוד כשלושה חודשים לציבור הרחב. קו החוף החדש יפרש לאורך כ-75 מטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 16:03 יח בכסלו התשפג

החוף שהיה סגור ומושבת במשך שנים ייפתח סופסוף לציבור
הכנרת, צילום: Matanya Tausig/Flash90

75 מטרים של חוף חדש: בשורהלציבור המטיילים, לאחר מספר שנים בהם היה חוף דגניה סגור ומושבת, הוא יפתח מחדש לציבור הרחב. מדובר ברצועת חוף בשטח של כ-3 דונם בה קו חוף שנפרש לאורך כ-75 מטרים.

החוף היה סגור עקב עבדות של חברת מקורות

בשנים האחרונות החוף היה סגור לציבור עקב עבודות נרחבות שביצעה חברת המים הלאומית מקורות שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית, כחלק מפרויקט "קו כב"ש" לאספקת מים לממלכת ירדן, וזאת במסגרת הסכם שנחתם בין ישראל לירדן. הסכם זה נחתם במקור באמצע שנות ה-90, והורחב בשנה שעברה כך שמדינת ישראל מספקת לירדנים עד כ-100 מיליון מטר/קוב מים בשנה, וזאת באמצעות מערכות ההולכה של מקורות.

השיפוץ בחוף

השיפוץ בחוף צילום: איגוד ערים כינרת

עם סיומן של העבודות הוחלט כאמור לשקם את שטח החוף ולפתח אותו לרווחת הציבור. העבודות יבוצעו על ידי איגוד ערים כינרת, כאשר את המימון לקראת הפתיחה המחודשת הקציבה חברת המים מקורות. העבודות במקום צפויות להימשך עד כשלושה חודשים.

הפתיחה המחודשת תתמקד בפיתוח החוף ובעבודות נופיות

על פי תקנות משרד הפנים רצועת החוף במקום הוגדרה כחוף אסור לרחצה, ולכן הפתיחה המחודשת תתמקד בפיתוח החוף ובעבודות נופיות שיכללו בין השאר פירוק והוצאת מטרדים מהמים, חישוף הקרקע ושיקומה לאחר שהסתיימו עבודות התשתית שם, בניית מסלעות, שיקום קירות, בניית טבעת שבילים, הצבת ספסלי ישיבה, פיזור אדמה גננית ונטיעות, מעקות בטיחות, שילוט, וכמובן הנגשה לאנשים עם מוגבלויות.

כינרת

כינרת צילום: איגוד ערים כינרת

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת: "לאחר שנים של הזנחה ותקופה ארוכה בה החוף היה סגור, איגוד ערים כינרת מממש את תפקידו ויפתח רצועת חוף שקטה נוספת לטובת בילוי בכינרת לציבור הרחב. אני קורא לכל המבקרים בחופים לשמור הניקיון ועל המתקנים".