87 מיליון שקלים: אושר התקציב לשיקום נזקי הסערה בטיילת טבריה

חודש וחצי אחרי הלילה הסוער שהסב נזקים רבים לטיילת טבריה ולצדה המערבי של הכנרת, אישרה הממשלה תקציב משמעותי לשיקום האזור שכולל היערכות עתידית לסערות נוספות. "שדרוג הטיילת יביא למינוף כלכלי של העסקים באזור", אמר בנט

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/06/22 17:53 כז בסיון התשפב

87 מיליון שקלים: אושר התקציב לשיקום נזקי הסערה בטיילת טבריה
ההרס בטיילת טבריה, צילום: Michael Giladi/Flash90

הממשלה אישרה היום (א') את הסיוע לטבריה בפיתוח ושדרוג טיילת יגאל אלון וקו החוף, וכן וסיוע לעיר טבריה ולאיגוד ערים כנרת בהתמודדות עם נזקי הסערה שהתרחשה בלילה שבין ה-14 ל-15 במאי בצדה המערבי של הכנרת בהשקעה תקציבית של 87 מיליון שקלים.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר עם אישור התקציב לשיקום האזור כי, "ראשית, חשוב לנו לשקם את נזקי הסופה מלפני מספר שבועות. בנוסף, פיתוח ושדרוג הטיילת וקו החוף יחזקו גם את טבריה תיירותית, ויביאו למינוף כלכלי של העסקים באזור".

עיקרי ההחלטה:

1. שיקום ופיתוח המרחב התיירותי לרבות שדרוג ופיתוח כולל של טיילת יגאל אלון וקו החוף, תוך התאמת העבודות למשבר האקלים והתמודדות עם מזג אוויר קיצוני, ושיקום נזקי הסערה, בסך של 81 מיליון שקלים.

87 מיליון שקלים לשיקום הטיילת

87 מיליון שקלים לשיקום הטיילת צילום: Michael Giladi/Flash90

2. סיוע מיידי להתמודדות עם נזקי הסערה הישירים בתשתיות התיירותיות הציבוריות בעיר טבריה, כולל ניקוי החופים והסחף, חיזוק מעקות, תיקון מרצפות ועוד, על מנת לאפשר את המשך השימוש בהם ולהשיבם למצב ראוי, בסך של 3.5 מיליון שקלים.

3. סיוע מיידי להתמודדות עם נזקי הסערה הישירים בחופים באיגוד ערים כנרת שניזוקו בסערה גם כן, בסך של 2 מיליון שקלים. 

4. היערכות להגנה על אזור הכנרת, הטיילת והחופים, מפני נזקים במצבי קיצון עתידיים, באמצעות הקמת תחנת מדידה מטאורולוגית והצבת מד גלים, שיוכלו להתריע מבעוד מועד על אירועים כאמור, בסך של כחצי מיליון שקלים. 

5. ליווי ביצוע הפרויקט על ידי פרויקטור ייעודי לתכנית כדי להבטיח את ההתקדמות וההצלחה של המהלך וההשקעה הממשלתית.