שאל את הרב

רצח תלמידי ישיבת מרכז הרב

חדשות כיפה הרב מאיר צוקרמן 21/05/10 11:22 ח בסיון התשע

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב,

יש לי שאלה קצת מוזרה אבל זה נושא שממש מפריע לי.

נאמר על דוד המלך שהוא ימות ביום שבת. ולכן כל יום שבת דוד המלך למד תורה. ואז שהיה רעש דוד הפסיק ללמוד ונפטר מהעולם.וידוע שמלאך המוות לא מבקר אצל לומדי התורה לכן מלאך המוות הרעיש ודוד המלך הפסיק ונפטר.

וזה מפנה אותי להמשך השאלה על תלמידי מרכז הרב הי"ד שנרצחו על ידי טרוריסט. הם ישבו בערב ראש חודש ולמדו תורה ובדיוק נכנס ערבי ורצח אותם.אבל איך זה יכול להיות אם מלאך המוות לא מגיע ללומדי תורה ומפריע להם בלימודיהם! אז איך זה קרה להם? הם בסך הכל למדו תורה והם נרצחו. הרב יכול להסביר את המצב בבקשה?

תשובה

שלום לך.
יש ביטוי בארמית: "בהדי כבשי דרחמנא- למה לך?" (למה אתה שואל שאלות על דרכי ההנהגה של הקב"ה בעולמנו?)
אתה הבאת בתור דוגמא את דוד המלך, שמלאך המוות לא יכול היה ליטול את נשמתו בזמן שלמד תורה. אני אביא לך דוגמא אחרת, שלדעתי- מתאימה יותר, שכן לא מדובר בה במוות טבעי (כמו אצל דוד המלך) אלא על מוות בידי אדם (כמו במקרה של חללי ישיבת מרכז הרב, הי"ד).
כשהוציאו את ר' עקיבא להורג, סרקו את בשרו במסרקות של ברזל, והוא היה עסוק בקריאת "שמע", דהיינו- קבלת עול מלכות שמים. הנה, אין אנו מבינים כיצד יכול לקרות דבר שכזה, שר' עקיבא, קורא קריאת "שמע" ונשמתו יוצאת ב"אחד". וכך גם קשה לנו להבין איך זה נרצחו תלמידי ישיבת "מרכז הרב" בלומדם בספריית הישיבה...

כתבות נוספות